Vodafone och före detta förbundskaptener inom ishockey mobiliserar Idrottssverige De forna förbundskaptenerna i ishockey - Anders "Ankan" Parmström och Curt Lundmark - är två av personerna bakom företaget Scandinavian Sponsnet som nu i samarbete med Vodafone Sverige blir virtuell mobiloperatör. Scandinavian Sponsnet kommer tillsammans med idrottsföreningar runt om i Sverige att erbjuda kontantkortet Clubmobile för mobiltelefoner. Samarbetet med Vodafone omfattar ett så kallat service provison-avtal där Scandinavian Sponsnet står för kontakterna med Idrottssverige, marknadsföring och distribution av Clubmobile medan Vodafone tillhandahåller nätkapacitet och den praktiska hanteringen av tjänsten. - Vår affärsidé är att utveckla och skapa nya intäktsmöjligheter för svensk idrott i samarbete med större företag och organisationer. Samarbetet med Vodafone passar som hand i handske i affärsidén och ger idrottsföreningarna stora möjligheter att generera nya intäkter genom försäljning av kontantkort i sina egna unika nätverk, säger Anders Parmström, VD Scandinavian Sponsnet. En förening som säljer Clubmobile-kortet till sina medlemmar och supportrar kommer att få både en engångsbetalning och löpande ersättning varje gång kontantkortet laddas. Ett enda försäljningstillfälle skapar på så sätt långsiktiga intäkter för idrottsföreningarna och erbjuder dessutom användarna ett smidigt sätt att stötta sina egna föreningar. För Vodafones del är samarbetet med Scandinavian Sponsnet ett led i att utveckla affärsområdet Service Provision ytterligare. Strategin är att öka trafiken i det egna nätet genom att via samarbetspartner bredda marknadsnärvaron inom flera segment. - Det känns extra roligt att tillsammans med Scandinavian Sponsnet kunna bidra till nya intäktsmöjligheter för idrottsrörelsen i vårt land. Scandinavian Sponsnets koncept innebär att alla blir vinnare. Användarna får en prisvärd tjänst och för vår del betyder samarbetet förutom ökad trafik i vårt nät också en helt ny distributionskanal av våra tjänster, säger Marie Persson Björkman, chef affärsområdet Service Provision på Vodafone Sverige. För mer information kontakta: Vodafone Marie Persson Björkman, chef affärsområde Service Provision Telefon: 0734-25 26 06 e-post: marie.p.bjorkman@vodafone.se Scandinavian Sponsnet Anders Parmström, VD Scandinavian Sponsnet Telefon: 0734-43 36 01, e-post: anders@sponsnet.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc och aktier innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 270 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00390/wkr0002.pdf