Vodafone storsatsar på 3G till jul

Vodafone storsatsar på 3G till jul Lagom till jul storsatsar Vodafone på 3G för konsumentmarknaden och erbjuder en mängd nyheter inom Vodafone live! för att ge sina kunder nya upplevelser av mobil kommunikation och 3G-telefoni i Sverige: · Tex nya 3G-mobiler på den svenska marknaden - tre av dem finns i butik idag · Sveriges första mobila musikbutik med tusentals låtar i fullängd som kan laddas ner direkt till 3G-mobilen · Fria videosamtalsminuter inom Vodafone Sveriges 3G-nät för kunder som tecknar abonnemang före den 31 januari 2005 (endast öppningsavgift tillkommer) · Ny lättanvänd portal för Vodafone live! · Gratis surfning på Vodafone live! · Nya mobila innehållspaket - inom sport, nyheter, musik och nöje/livsstil - prova gratis fram till den 31 januari 2005 · 3D-spel i utbudet av javaspel i Vodafone live Två år har gått sedan Vodafone lanserade konsumenterbjudandet Vodafone live! och introducerade ett helt nytt sätt att kommunicera med kameramobiler, bilder, färger och innehållstjänster till sina kunder. Vodafone live! har blivit en succé och idag finns omkring tio miljoner kunder runt om i världen. I somras öppnade Vodafone Sverige sitt 3G-nät för konsumenter men det är först nu som Vodafone sätter fullt fokus på Vodafone live! med 3G. - Vi erbjuder nu ett brett utbud av underhållnings- och kommunikationstjänster och en helt ny generation 3G-mobiler. Därför kommer vi inför julen såväl i erbjudanden som i marknadskampanjer att sätta starkt fokus på Vodafone live! med 3G. Vi tror att våra 3G-mobiler kommer att bli mycket populära julklappar och att våra nya tjänster och paketeringar ger förutsättningar för att videotelefoni och andra multimedia-tjänster ska få ett starkt uppsving bland svenska mobilanvändare, säger Hans Kuropatwa, vd på Vodafone Sverige. Vodafone live! med 3G erbjuder en mobil värld av underhållnings- och kommunikationstjänster där kunderna förutom att använda traditionella rösttjänster och sms-tjänster kan ringa videosamtal, skicka bilder, video-MMS och riktiga vykort, ta del av videoklipp kring nyhetshändelser och sport - t ex fotboll från Premier League - och underhållning i rörliga bilder, spela javaspel med 3D-upplevelse, ladda hem ringsignaler och nu också hela låtar från en katalog av tusentals låtar från världens stora artister och musiker. Vodafone Sveriges kunder kan också ta del av Vodafone live! med 3G när de reser utomlands vilket bland annat innebär att de kan ringa videosamtal hem. Vodafone Sverige erbjuder 3G roaming i följande länder: Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Japan, Nederländerna, Portugal, Spanien, Storbritannien och Tyskland. Följande stora nyheter erbjuder Vodafone i Vodafone live! med 3G inför julen: Sex nya 3G-mobiler av en ny generation Vodafone lanserar i Sverige sex nya 3G-mobiler inom Vodafone live! som tagits fram i nära samarbete med mobiltillverkarna för att ge bästa möjliga användarupplevelse - Motorola V980 (exklusiv för Vodafone vid lansering), Samsung Z107, Sony Ericsson V800 (exklusiv för Vodafone vid lansering), Nokia 6630, Motorola E1000 och Sharp 902 (Exklusiv för Vodafone). De tre förstnämnda finns i butik från och med idag och Nokia 6630 inom några dagar. Övriga mobiler kommer till marknaden under kommande veckor inför jul. Priser följer nedan. Sveriges första mobila musikbutik i Vodafone live! med 3G Vodafone erbjuder i samarbete med flera av världens stora skivbolag - Sony BMG, EMI och Warner Music - en ny unik mobil musiktjänst som ger Vodafones 3G-kunder möjlighet att ladda ner låtar i fullängd från Vodafone live direkt till sina mobiler. Musikkatalogen i Vodafone live! innehåller tusentals låtar från flera av Sveriges och världens stora artister och kommer ständigt att fyllas på med nytt utbud. Utöver hela låtar kan Vodafones kunder också välja från ett stort urval ringsignaler och musikvideor. För priser och mer information, se separat pressmeddelande eller besök www.vodafone.se Fria videosamtalsminuter i Vodafone Sveriges 3G-nätverk Vodafone erbjuder kunder som köper en 3G-mobil och tecknar sig för något av Vodafones privatabonnemang före den 31 januari 2005 fria minuter videosamtal inom Vodafones 3G-nätverk till andra Vodafonekunder, ända fram till den 31 januari 2006. Det enda som tillkommer är en öppningsavgift per videosamtal. Ny Vodafone live-portal Portalen för innehållstjänsterna i Vodafone live! har utrustats med nytt användarvänligt och bildrikare gränssnitt för att ge Vodafones kunder en ännu bättre upplevelse och ingång till Vodafone lives innehållstjänster. All surfning på Vodafone live!-portalen är gratis. Nya mobila innehållspaket - sport, nyheter, musik och nöje/livsstil Vodafone erbjuder nya mobila upplevelsepaket för sina kunder där de kan prenumerera på innehållstjänster i Vodafone live! med 3G. För 45 kronor/paket i månaden kan kunderna prenumerera på: Musikpaket - ladda hem 5 valfria låtar i månaden från Vodafones katalog av tusentals låtar Sportpaket - två paket finns att välja på - Premier League och Elitserien i ishockey. Prenumerera och se favoritlagets alla mål i rörliga bilder direkt i mobilen. Till nästa säsong finns också Allsvenskan i fotboll. Nöjes- och livsstilspaket - hitta rätt restaurang, få de senaste modetipsen, de bästa filmtipsen och mycket mer i videformat, bilder och text. Nyhetspaket - få de senaste nyheterna från AP och TT i rörliga bilder - fem till åtta videoklipp per dag. Fram till den 31 januari 2005 erbjuder Vodafone sina kunder att prova varje innehållspaket gratis (värde 225 kronor). 3D-spel i Vodafone lives spelutbud Vodafone erbjuder marknadens största katalog av javaspel. Nu introducerar också Vodafone 3D-spel i sitt sortiment som ger en ännu bättre spelupplevelse i mobilen, bl a finns Ferrari Experience 3D och Extreme Air Snowboarding med i utbudet. Prisexempel på Vodafones nya 3G-mobiler tillsammans med Vodafones abonnemang Vodafone Start (49 kronor i månadsavgift): Motorola V980 99 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24-månaders bindningstid (2295 kr utan bindningstid) Samsung Z107 199 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24-månaders bindningstid (4775 kr utan bindningstid) Motorola E1000 199 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24-månaders bindningstid (4795 kr utan bindningstid) Sony Ericsson V800 195 kr vid köptillfället samt 199 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24 månaders bindningstid (4995 kr utan bindningstid) Nokia 6630 199 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24 månaders bindningstid (4795 kr utan bindningstid). Sharp 902 895 kr vid köptillfället samt 249 kr i månaden för mobil + abonnemang med 24-månaders bindningstid (6795 kr utan bindningstid) Högupplösta bilder på bl.a. mobiler finns att ladda hem från www.vodafone.com/media. För mer information kontakta Paul Moonga, chef Privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post paul.moonga@vodafone.com Anders Jensen, chef innehållstjänster, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 13 17, e-post anders.jensen@vodafone.com Geraldine Wilson, kommersiell chef, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 27, e-post geraldine.wilson@vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20320/wkr0001.pdf