Vodafone Sverige erbjuder bättre samtalspriser inom hela Norden

Vodafone Sverige erbjuder bättre samtalspriser inom hela Norden Vodafone Sverige erbjuder nu sina kunder att ringa och ta emot samtal till det enhetliga priset 2.95 kronor per minut inom hela Norden. Det förmånliga erbjudandet sker inom ramen för tjänsterna Eurocall och Eurocall Platinum. Sedan tidigare omfattar tjänsterna också enhetliga priser inom större delen av Europa för Vodafones svenska kunder. Eurocall och Eurocall Platinum riktar sig framför allt mot kunder som reser och ringer mycket både inom Norden och Europa. Eurocall ger mobilanvändarna överblick och kontroll över sina samtalskostnader genom att erbjuda enhetliga priser inom fyra olika zoner - Norden Guld, Norden Silver, Guldzonen och Silverzonen. För mobilanvändare som ringer extra mycket inom Europa lanserades dessutom tjänsten Eurocall Platinum i höstas, vilken också innehåller en Platinumzon. Vodafone Sverige erbjuder nu sina Eurocall-kunder att oavsett tid på dygnet ringa och ta emot samtal inom zonen Norden Guld för endast 2,95 kr per minut. Norden Guld omfattar länderna och operatörerna Danmark/TDC Mobil, Finland/Radiolinja, Färöarna/Farose Telecom, Island/TAL, Norge/Telenor Mobil och Åland/ÅMT Ålands Mobiltelefon. - Vi är givetvis mycket glada över att kunna presentera ett så attraktivt nordiskt erbjudande i Eurocalltjänsterna. Tillsammans med det täta samarbete vi sedan tidigare har med Radiolinja och TDC Mobil lägger detta grund till ännu fler nordiska initiativ från vår sida, samtidigt som vi fortsätter att utveckla våra internationella erbjudanden inom Vodafone-gruppen, säger Anders Sjöholm, chef affärsområdet Företag på Vodafone Sverige. Indelningen i zoner gör att mobilanvändarna som tecknat ett Eurocall- avtal bara behöver komma ihåg vilken zon de befinner sig inom för att veta vad ett samtal kostar att ringa eller att ta emot. Information om länderna, operatörerna samt samtalspriser för respektive zoner finns på www.vodafone.se För mer information kontakta: Anders Sjöholm, affärsområdeschef, Företag Telefon: 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@vodafone.se Robert Nilsson, marknadschef, Företag Telefon: 0708-33 14 12, e-post: robert.nilsson@vodafone.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00430/wkr0002.pdf