Vodafones kunder kan nu skicka bildmeddelande till Comviqs kunder

Vodafones kunder kan nu skicka bildmeddelande till Comviqs kunder Nu blir det ännu roligare för Vodafones kunder att kommunicera mobilt i bilder. Från och med idag kan de kommunicera med Comviqs kunder via så kallade MMS. MMS tillför en ny dimension till mobil kommunikation och erbjuder mobilanvändare att dela upplevelser i bild, ljud och text från vilket tillfälle och i vilken sinnesstämning som helst via sina mobiltelefoner. Vodafones kunder får från och med idag också ännu större möjligheter till bildkommunikation i och med att Vodafone och Comviq nu öppnat sina nät för bildmeddelande mellan de båda operatörernas kunder. - Vi har sedan vi lanserade MMS i oktober och vårt koncept Vodafone live! i december förra året märkt av ett stadigt ökat intresse att kommunicera i bilder hos våra kunder. Det intresset kommer att bli ännu större nu när våra användare kan skicka MMS till Comviqs kunder och ta emot bildmeddelanden från deras mobilanvändare, säger Göran Mannerstråle, chef för affärsområde Konsument. - Vi kommer nu under våren att satsa ännu hårdare inom området bildkommunikation. Vi kommer bland annat att stärka vårt koncept Vodafone live! med nya bildtjänster och kameratelefoner och siktar också på att mycket snart även öppna vårt nät för MMS-trafik med Telia, säger Göran Mannerstråle. Vodafone erbjuder ett kampanjpris på MMS på 1.50 kronor per skickat bildmeddelande fram till den sista april i år. MMS fungerar med alla Vodafones abonnemang och kontantkort. För de mobilanvändare som har en Nokia- eller Sony Ericssontelefon som kan hantera MMS är det bara att skicka ett SMS med texten "MMS" till nummer 9989, så kommer inställningar för MMS automatiskt till telefonen. För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se Johan Holmgren, informationschef Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00560/wkr0002.pdf