Vodafones kunder kan skicka MMS till alla mobilanvändare i Sverige

Vodafones kunder kan skicka MMS till alla mobilanvändare i Sverige Nu kan Vodafone som första operatör i Sverige erbjuda sina kunder mobil bildkommunikation fullt ut. Från och med idag kan företagets mobilanvändare skicka och ta emot MMS-meddelanden från både Telias och Comviqs mobilkunder. MMS tillför en ny dimension till mobil kommunikation och erbjuder mobilanvändare att dela upplevelser i bild, ljud och text från vilket tillfälle och i vilken sinnesstämning som helst via sina mobiltelefoner. Vodafones kunder får från och med idag fullskaliga möjligheter till bildkommunikation i och med att Vodafone nu tecknat avtal med Telia och öppnat sina nät för bildmeddelande mellan de båda operatörernas kunder. Sedan ett par veckor tillbaka har Vodafones kunder också kunnat skicka MMS till Comviqs användare. - Vi har sedan vi öppnade för bildkommunikation mellan oss och Comviq märkt av ett kraftigt uppsving i MMS-trafiken och vi räknar med ännu kraftigare ökning nu när vi också kan erbjuda våra användare MMS- kommunikation med Telias kunder, säger Göran Mannerstråle, chef för affärsområde Konsument. - Vi kommer nu under våren att satsa ännu hårdare inom området bildkommunikation. Bland annat stärker vi vårt koncept Vodafone live! med nya bildtjänster och kameratelefoner. Inte minst hoppas vi mycket på live-telefonen Sharp GX10i som vi haft stora framgångar med i Europa och som vi nu under våren börjar säljas inom konceptet också i Sverige, säger Göran Mannerstråle. Vodafone erbjuder ett kampanjpris på MMS på 1.50 kronor per skickat bildmeddelande fram till den sista april i år. MMS fungerar med alla Vodafones abonnemang och kontantkort. För de mobilanvändare som har en Nokia- eller Sony Ericssontelefon som kan hantera MMS är det bara att skicka ett SMS med texten "MMS" till nummer 9989, så kommer inställningar för MMS automatiskt till telefonen. För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se Johan Holmgren, informationschef Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00180/wkr0002.pdf