Vodafones tjänster och produkter säljs i Teknikmagasinets butiker

Vodafones tjänster och produkter säljs i Teknikmagasinets butiker Vodafone Sverige och butikskedjan Teknikmagasinet har skrivit ett samarbetsavtal som innebär att Teknikmagasinet nu kan erbjuda sina kunder Vodafone som mobiloperatör. Vodafone kommer att finnas på plats i samtliga Teknikmagasinets 30 butiker från och med mitten av juni i år. För Vodafone innebär avtalet att företaget fortsätter att etablera nya former av distributionskanaler för försäljning av sina tjänster och produkter. Vodafone har sedan tidigare liknande avtal med ICA, El- giganten och Siba och syftet är att bredda kontaktytan mot kunderna på konsumentsidan. - Vi är givetvis mycket glada över detta samarbete med Teknikmagasinet, som är en starkt expanderande butikskedja inom hemelektronikbranschen. För Vodafone är det viktigt att bygga ett distributionsnät med bred närvaro på konsumentmarknaden för att ytterligare ta marknadsandelar inom det segmentet, säger Göran Mannerstråle, affärsområdeschef Konsument på Vodafone i Sverige. För Teknikmagasinet betyder avtalet en stor möjlighet att ta ytterligare marknadsandelar på telekomförsäljningen i Sverige. - Avtalet med Vodafone innebär en förstärkning i Teknikmagasinets sortiment. Vi vill kunna erbjuda våra kunder ett brett mobilt tjänsteutbud. Vodafone har en stark produktportfölj och samarbetet ger oss möjligheten att fortsätta ta marknadsandelar på telekommarknaden säger Carl-Johan Loo, inköpsansvarig på Teknikmagasinet. Vodafones produkter och tjänster kommer att finnas tillgängliga i Teknikmagasinets butiker från och med vecka 25. För mer information kontakta: Vodafone Göran Mannerstråle, affärsområdeschef, Konsument, Vodafone Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se Teknikmagasinet Carl-Johan Loo, inköpsansvarig, Teknikmagasinet Telefon: 070-7700303 e-post: carl-johan.loo@teknikmagasinet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00400/wkr0002.pdf