Mottagare av Wallenstamstipendiet

Mottagare av Wallenstamstipendiet Tre Wallenstamstipendiater har utsetts vid en utdelningsceremoni idag, tisdagen den 9 maj. De tre konstnärerna kommer att vistas vardera två månader i Carl Larsson Ateljén i det svenska konstnärscentret Hôtel Chevillon i den franska byn Grèz-sur-Loing. Mottagarna är: "Stefan Ceder för hans brett målade och dovt uttrycksfulla landskap." "Peter Hefner för hans ljusa och fantasifulla teckningar, målningar och installationer." "Sarianna Metsähuone för hennes egensinniga och fast komponerade färgfotografier från bland annat hemmiljöer." Hans Wallenstam gratulerade stipendiaterna och förklarade att företaget ser stipendiet som ett utmärkt sätt att främja kulturlivet i Västsverige. Lennart Wallenstam Byggnads AB Göteborg den 9 maj 2000 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Marknads- och Informations direktör Thomas Dahl. Telefon 031-20 00 00 alternativt 0705- 17 11 42. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000508BIT01140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000508BIT01140/bit0002.pdf

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 50 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.