Recipients of the Wallenstam Art Scholarship

Recipients of the Wallenstam Art Scholarship Three recipients of the Wallenstam Art scholarship were announced at a ceremony today, Tuesday, 9 May. The three artists will each spend two months at the Carl Larsson Studio at the Swedish artist centre Hotel Chevillon in the French village Grez-sur-Loing. The recipients are: "Stefan Ceder for his broadly painted and sombrely expressive landscapes." "Peter Hefner for his light and imaginative drawings, paintings and installations." "Sarianna Metsähuone for her very personal and firmly composed colour photographs of home environments and other subjects." Hans Wallenstam congratulated the recipients and noted that the company sees the scholarship as an excellent way of promoting cultural life in West Sweden. Lennart Wallenstam Byggnads AB Gothenburg, 9 May For further information, please contact Thomas Dahl, Director of Marketing and Information, phone +46 (0)31 200 000 or +46 705 171 142. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000508BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000508BIT01150/bit0002.pdf

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 50 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.