Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm

Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm Wallenstam Stockholm AB säljer en bostadsfastighet på Lindvallsplan i centrala Stockholm. Köpare är en bostadsrättsförening som tillträder fastigheten den 1 november. Köpeskillingen uppgår till 32 Mkr och indikerar en direktavkastning på 3,5 %. Försäljningspriset överstiger Wallenstams interna marknadsvärdering per årskiftet med 52 %. Lennart Wallenstam Byggnads AB Göteborg den 19 oktober 2000 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Ekonomidirektör Lennart Ekelund, telefon: 031-20 00 00. Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter. Koncernen omsätter ca 800 miljoner kronor i hyror och har ett fastighetsvärde om ca 7,5 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001018BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001018BIT00720/bit0002.pdf