Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm

Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm Wallenstam säljer en bostadsfastighet på Wollmar Yxkullsgatan på Söder i Stockholm (Postiljonen 15) till en bostadsrättsförening. Köpeskillingen uppgår till drygt 46 Mkr vilket överstiger Wallenstams senast gjorda värdering med 11 %. Köpeskillingen ligger i nivå med den BRF-värdering som gjordes vid samma tidpunkt. Göteborg den 27 juni 2002 Lennart Wallenstam Byggnads AB Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Marknads- och Informationsdirektör Thomas Dahl, telefon 031-20 00 00 alternativt 0705- 17 11 42. Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter i Göteborg. Koncernen omsätter ca 900 miljoner kronor i hyror och har ett fastighets-värde om drygt 9 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. www.wallenstam.se Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ) S-401 84 Göteborg Besöksadress Södra Vägen 1 Tel 031-20 00 00 Fax 031-10 02 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00050/wkr0002.pdf

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 49 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.