Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm

Wallenstam säljer till bostadsrättsförening i Stockholm Wallenstam säljer en mindre bostadsfastighet på Klubbacken 59 i Hägersten i Stockholm (Tre Byttor 2) till en bostadsrättsförening. Fastigheten är byggd 1943 och är inte ombyggd. Köpeskillingen uppgår till 12 Mkr vilket överstiger Wallenstams BRF-värdering som gjordes vid senaste årsskifte med 13%. Göteborg den 11 november 2002 Lennart Wallenstam Byggnads AB Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Marknads- och Informationsdirektör Thomas Dahl, telefon 031-20 00 00 alternativt 0705- 17 11 42. Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter i Göteborg. Koncernen omsätter ca 900 miljoner kronor i hyror och har ett fastighets-värde om drygt 10 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. www.wallenstam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/11/20021111BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/11/20021111BIT00100/wkr0002.pdf