Wayfinder Mobile MapGuide(TM) och Navigator(TM) - en del av lanseringen av Nokia 6600

Wayfinder Mobile MapGuidetm och Navigatortm - en del av lanseringen av Nokia 6600 Lund, Sverige, 1 oktober, 2003 - Wayfinder Systems AB tillkännager att deras nyligen lanserade och redan hyllade Mobile MapGuidetm och Mobile Navigatortm kommer att vara förinstallerade i Nokia 6600 som lanseras inom kort. Wayfinder Mobile MapGuidetm är en kart- och vägvisningsapplikation som hjälper dig att hitta platser och ger dig instruktioner för att hitta dit. Den kan enkelt uppgraderas till Wayfinder Mobile Navigatortm som gör din Nokia 6600 till ett fullfjädrat GPS-baserat navigationssystem, med avancerade kartor, svängbeskrivningar samt röstinstruktioner. Magnus Nilsson, ordförande och VD för Wayfinder Systems, konstaterar att, "Detta är en mycket intressant tid för oss på Wayfinder Systems. Vi har utvecklat användarvänliga kart- och navigationstjänster för Nokias Series 60-plattform, en plattform som har licensierats av ledande telefontillverkare över hela världen. Detta skapar en utmärkt bas för Wayfinder att ytterligare utveckla våra lokaliserings- och navigationslösningar, och därför är integreringen av våra Mobile MapGuidetm och Mobile Navigatortm-tjänster som en del av Nokia 6600- lanseringen en naturlig utveckling av samarbetet mellan Nokia och Wayfinder. Detta intressanta nya initiativ kommer att ge den växande navigations- och kartindustrin ett stort lyft". Wayfinders produkter kommer att vara en del av Nokias reklam- och distributionsaktiviteter under lanseringen av den nya Nokia 6600. Tar mobiltelefonstjänster till en ny nivå "Vi är utomordentligt nöjda", säger Anssi Vanjoki, Executive Vice President på Nokia Mobile Phones, "att ha Wayfinders tjänster som en del av vårt erbjudande när vi lanserar Nokia 6600. Wayfinder Mobile MapGuidetm och Navigatortm är utmärkta exempel på den typ av positioneringsbaserade tjänster som kommer att ta mobiltelefonindustrin till nästa nivå avseende erbjudandet av tjänster bortom röstsamtal". Hitta rätt med Wayfinder Mobile MapGuidetm Wayfinder Mobile MapGuidetm är ett paneuropeiskt (täcker senare i år även USA och Kanada) kart- och vägvisningsprogram som hjälper dig att hitta platser och ger dig instruktioner om hur du tar dig dit. Med Wayfinder kan du söka efter miljontals adresser, företag och andra platser, och den ger dig möjligheten att se dem i en karta på telefonens färgskärm. Realtidsnavigation med Wayfinder Mobile Navigatortm Wayfinder Mobile Navigatortm är ett uppgraderingspaket som förvandlar din Nokia 6600 till ett fullfjädrat GPS-baserat och röstinstruerande navigationssystem och som fungerar vare sig du befinner dig i din bil, på din cykel eller till fots. Den använder samma innehållsrika och uppdaterade kartor och informationsdatabaser som Wayfinder Mobile MapGuidetm och med hjälp av precisa och lättanvända svängbeskrivningar kan du koncentrera dig på körningen och låta Wayfinder ta hand om navigeringen - We get you there! Om Wayfinder Systems AB Wayfinder Systems AB är ett företag i framkanten av utvecklingen av positioneringsbaserade tjänster för den mobila användaren. Wayfinder Mobile Navigator lanserades i maj 2003 och har fått ytterst positiva recensioner från såväl användare som press runtom i världen. Wayfinder, baserat i Lund, finns närvarande på alla europeiska marknader och inom kort även i USA. Innovation och utveckling sker såväl i Sverige som i Indien. Wayfinders tjänster baseras på Tele Atlas digitala kartor på grund av deras noggrannhet och fullständighet. För ytterligare information vänligen besök www.wayfinder.com eller kontakta Susan Akici på +46 46 288 22 48. Wayfinder Mobile MapGuidetm and Wayfinder Mobile Navigatortm are trademarks of Wayfinder Systems AB. All other trade names and trademarks mentioned herein may be property of their respective holders. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00640/wkr0002.pdf

Om oss

Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Wayfinder har valt Tele Atlas digitala kartor därför att de är kompletta, precisa och alltid uppdaterade. Bland våra kunder finns ledande telefontillverkare och operatörer så som Telenor, 3, AT&T, O2, Vodafone, SFR, Pannon, Telefonica och mobilkom austria. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder har över 1 000 000 unika användare. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005