Fredrik Lundberg ny VD för Waystream Holding AB

Report this content

Styrelsen i Waystream Holding AB har utsett Fredrik Lundberg till ny VD. Fredrik Lundberg, som har varit styrelsemedlem i Waystream sedan 2019, tillträder senast den 11 juni och ersätter tf VD Susanne Torrbacka som då intar rollen som vVD och CFO.

”Jag är både glad och förväntansfull över att kunna presentera Fredrik Lundberg som ny VD för Waystream”, säger styrelseordförande Matthias Trygg och fortsätter:

"Fredrik är rätt person för att ta Waystream i ett nästa steg in i framtiden. Med sin bakgrund och erfarenhet från IT och telekom kommer vi med Fredrik skapa ett starkare team för att möta den ökande efterfrågan och marknadens behov. 2020 blev ett rekordår för Waystream, där vi såg förbättrade siffror överlag. Nu ser vi fram emot en än mer spännande framtid med fortsatt tillväxt där samhällsaktörers investeringar i digital infrastruktur kommer att fortsätta”.

Fredrik Lundberg har en för Waystream relevant IT- och telekombakgrund på ledande befattningar från flera teknikbolag, främst inom Telia-koncernen, där han har ansvarat för olika delar av digitalisering. Fredrik har bland annat jobbat på Telias innovationshub Division X med att ta fram nya digitala tjänster i Norden och Baltikum och kommer närmast från rollen som affärsområdeschef för Content Delivery Network and Web Security inom Common Products & Services på Telia Company.

”Jag talar för hela styrelsen när jag passar på att tacka Susanne Torrbacka för det utmärkta jobb hon gjort under sin tid som tf VD. Med sitt tydliga ledarskap och finansiella skicklighet har hon nu lagt grunden i bolaget för en framtida expansion. Hon har gjort en mycket stark insats för bolaget. Nu kommer Susanne Torrbacka finnas kvar i bolaget som vVD och samtidigt fokusera på sin roll som CFO för Waystream”, säger Matthias Trygg.

”Efter 2 år i Waystreams styrelse känns det inspirerande och hedrande att ta över VD-rollen efter Susanne Torrbacka och få chansen att jobba mer operativt i bolaget. Waystream är ett spännande bolag som genom sin entreprenörsanda, spetskompetens och innovationskraft blivit en självklar del av Sveriges digitalisering. Jag ser nu fram emot att tillsammans med Waystreams medarbetare och styrelse fortsätta företagets utveckling och tillväxtresa. Vi kommer de närmsta åren fortsätta skapa innovativa, hållbara och lönsamma produkter/tjänster åt våra kunder i Sverige och internationellt”, säger Fredrik Lundberg, tillträdande VD.

För mer information kontakta:

Matthias Trygg, Styrelseordförande

Tel +46 (0) 70 523 03 60

E-post matthias.trygg@meepmgm.com

Om Waystream

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB. info@fnca.se, +46(0)8-528 00 399

Denna information är sådan information som Waystream Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 mars 2021 kl. 10:30 CET.