Redeye: Bästa halvåret någonsin för Waystream

Waystreams rapport överträffar likt föregående kvartal våra prognoser. Tillväxten uppgick till 36% y/y, motsvarande 19,7 MSEK i försäljning (prognos: 17 MSEK). Det är fortsatt den skandinaviska marknaden som driver försäljningen.

Sammantaget justerar vi upp våra försäljningsestimat med cirka 5 procent för 2017 och 2018 för att reflektera Waystreams starka halvår. Ny värdering i base case uppgår till 15 kronor per aktie (tidigare 14 kronor per aktie).

Läs mer och ladda ned analysen av Havan Hanna på https://goo.gl/9SG8vo

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/

Om oss

Waystream säljer och utvecklar avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, av högsta kvalitet. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda tillförlitliga och användarvänliga nätverkstjänster med hög funktionalitet. Våra produkter är smarta, lätta att använda och hantera samt designade för att skapa bästa möjliga upplevelse hos slutanvändaren. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB.