Speltiteln Backpacker™ Featured av Apple och Google

Qiiwi lanserade igår speltiteln Backpacker™ globalt vilket innebär att speltiteln går att ladda ner över hela världen. Backpacker™ har nu blivit Featured av både Apple och Google vilket innebär att spelet visas på utvalda platser i respektive butik.

”Det är enormt roligt att speltiteln Backpacker™ valts ut av Apple och Google som Featured, detta är en kvalitetsstämpel på Backpacker™ och dess potential. Det släpps ca 3000 spel varje vecka och Backpacker™ är utvald som en av 20 att få extra exponering i butikerna. Detta kommer bidra till organisk tillväxt på de marknaderna där Feature skett.”

På App Store är Backpacker™ Featured i kategorin ”New Games We Love” i 28 länder, där USA, Storbritannien, Tyskland, Kanada, Sverige, Norge och Danmark är några av länderna.

På Google Play är Backpacker™ Featured i kategorin ”New and Updated Games” i 14 länder där Storbritannien, Tyskland, Australien, Sverige, Norge och Danmark är några av länderna.

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har sitt säte i Alingsås. En gemensam nämnare för Qiiwis spel är att de är kunskapsspel och baseras på någon form av problemlösning. Bolagets slogan är ”Saving the World from Stupidity”.