Speltiteln Wordington “Featured” av Google Play i 145 länder

Qiiwis speltitel Wordington har erhållit en “Feature” i Google Play vilket innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring. Wordington är “Featured” i kategorin “New & Updated Games” i totalt 145 länder där stora marknader som USA, Storbritannien, Kanada, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Ryssland och Australien är några av länderna.

Speltiteln Wordington “Featured” av Google Play i 145 länder:

“Detta är första gången Wordington blir ”Featured” på Google Play i kategorin “New & Updated Games” och det ger oss goda möjligheter att öka antalet dagliga aktiva spelare och således intäkter generade från speltiteln. Att bli godkända för ”Feature” på Google Play av denna kategorityp innebär även att Google Plays Team har verifierat speltiteln och dess kvalitet vilket som helhet stärker vårt fortsatta självförtroende och att vi arbetar på rätt sätt för att få denna typen av värdefulla exponering.”

E-post: erik@qiiwi.com

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”