Speltiteln Wordington erhåller ytterligare ”Feature” av Apple.

Qiiwis speltitel Wordington har erhållit ytterligare “Feature” i App Store av Apple vilket innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring. Wordington är numera också “Featured” i kategorin “What We’re Playing” i 29 länder samt fortsatt “Featured” i “New Games We Love” i totalt 100 länder.

Wordington erhåller ytterligare “Feature” av Apple:

På App Store har Qiiwis speltitel Wordington erhållit ytterligare en “Feature” i kategorin “What We’re Playing” i totalt 29 länder varav Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien är några av länderna.

Wordington är även fortsatt “Featured” i kategorin “New Games We Love” i totalt 100 länder där stora marknader som USA och Kanada är några av länderna.

Wordington har hittills erhållit mycket höga betyg på App Store med ett genomsnitt på 4,7 av 5 stjärnor och är fullt översatt och lokaliserat till språken engelska, franska, italienska, tyska, spanska och svenska.

Feature-placeringarna på App Store uppdateras på torsdagar varje vecka.

“Att vi får fortsatt förtroende och extra exponering för Wordington i App Store ger oss goda och bättre möjligheter att växa speltitelns spelarbas med ytterligare ett stort inflöde av organiska spelare.

Vi fortsätter nu med stort fokus att kontinuerligt optimera speltiteln, lägga till fler funktioner och innehåll för att fortsätta växa Wordingtons spelarbas och engagemang. Detta extra inflöde av spelare från världens alla hörn gör även att vi kan accelerera än mer i vårt arbete då vi får mycket värdefull information kring speltitelns prestanda på fler marknader.”

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”