Fortsatt ökning av oljeproduktionen

Fortsatt ökning av oljeproduktionen Oljebolaget West Siberian Resources Ltd.s produktion fortsätter att öka. Produktionen under oktober månad uppgick till 125 000 fat, motsvarande cirka 4 000 fat per dag. Dagsproduktionen under oktober var 12 procent högre än i september och 35 procent högre än genomsnittet under tredje kvartalet. Produktionen uppgick under augusti 2004 till 87 600 fat, motsvarande 2 825 fat per dag och under september till 110 000 fat, motsvarande 3 600 fat per dag. Under tredje kvartalet 2004 uppgick oljeproduktionen till totalt 269 000 fat, motsvarande 2 992 fat per dag. Borrprogrammet i Middle Nyurolafältet i Sibirien fortskrider enligt plan och källa 136 sattes under oktober i produktion. De tekniska svårigheter som försenat arbetet vid källa 129 är lösta och källan färdigställs nu för produktion. Enligt bolagets utökade borrprogram skall ytterligare tre oljebrunnar borras och färdigställas under 2004. - Vi fortsätter att öka vår produktion vilket ger oss goda intäkter och underlättar vidare expansion, säger Maxim Barski, tillförordnad VD i West Siberian Resources. För ytterligare information: Maxim Barski, tillförordnad VD, West Siberian Resources Ltd., tel. 007-095 723 07 18 Eric Forss, styrelseordförande, West Siberian Resources Ltd., tel. 08-613 00 85 Besök även www.westsiberian.com West Siberian Resources Ltd är ett oberoende oljebolag verksamt i västra Sibirien, Ryssland. West Siberian Resources depåbevis handlas på Nya Marknaden vid Stockholmsbörsen undersymbolen WSIB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20110/wkr0001.pdf