Maxim Barski utnämnd till VD

Styrelsen för oljebolaget West Siberian Resources Ltd. (tidigare Vostok Oil Ltd.) har till verkställande direktör utnämnt den tidigare tillförordnade Maxim Barski. Styrelsen har även utnämnt Ekaterina Sapozhnikova till ny finansdirektör.

Maxim Barski är rysk medborgare och medlem i styrelsen för West Siberian Resources sedan 2004. Barski är utbildad vid universitetet i S:t Petersburg och Berkeleyuniversitetet i Kalifornien. Barski har tidigare innehaft ledande befattningar, bland annat som Head of corporate finance på Gazpromenergo Ltd, vice vd för investmentföretaget Troika Dialog och chef för fondförvaltaren Salford Continental´s Moskvakontor. Ekaterina Sapozhnikova är rysk medborgare, auktoriserad revisor och utbildad vid Moskvas universitet. Hon har tidigare erfarenhet från liknande tjänster på Novosti State Information Agency, Salford Continental, NTV-PLUS och PricewaterhouseCooper. – Det ska bli mycket spännande att leda bolagets fortsatta expansion. Jag har under min tid som tillförordnad vd lärt känna företagets ryska verksamhet väl. Vårt företag med ryskt management är väl positionerat på marknaden, säger Maxim Barski nytillträdd VD för West Siberian Resources. – Maxim kompletterar den operativa ledningen i Ryssland. Vi har nu tillsatt en koncernledning som har alla förutsättningar att säkerställa att bolaget lönsamt kan expandera framöver, säger Eric Forss, styrelseordförande. För ytterligare information: Maxim Barski, VD, West Siberian Resources Ltd., tel. 007-095 723 07 18 Eric Forss, styrelseordförande, West Siberian Resources Ltd., tel. 08-613 00 85 Besök även www.westsiberian.com