Dataföreningens Eva Corp går till pr-branschen

Dataföreningens Eva Corp går till pr-branschen Eva Corp slutar som informationschef för Dataföreningen i Sverige och börjar som konsult på pr-byrån Westander Publicitet & Påverkan. - Som pr-köpare efterfrågade jag hjälp med att bygga upp vår egen kompetens, så att vi själva kunde göra ett bättre pr-jobb. Det känns naturligt att nu gå till en byrå som så tydligt har just denna inriktning, säger Eva Corp. Eva Corp har arbetat med informations- och kommunikationsfrågor i drygt tio år och är i dag informationschef på Dataföreningen i Sverige. Tidigare har hon bland annat arbetat på Exportrådet och som informationschef på branschföreningen IT-Företagen. - I mitt nya jobb som pr-konsult vill jag framför allt agera idégenerator och sparringpartner till företag - både inom och utanför it- branschen, säger Eva Corp. Eva Corp börjar på Westander den 1 oktober. - Vi får in många spontanansökningar, men Eva Corp har vi funnit på egen hand och dessutom uppvaktat en längre tid, säger Patrik Westander. För mer information, kontakta: Patrik Westander, vd, på 08-464 96 51, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se Eva Corp på 070-558 12 34 eller eva.corp@westander.se För mer information om Westander Publicitet & Påverkan, se www.westander.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00460/wkr0002.pdf