Netflix firar jul med Klaus i Westfield Mall of Scandinavia

Som en extra satsning väljer Netflix att i samband med årets animerade julfilm Klaus, bygga upp en upplevelsebaserad julvärld i Westfield Mall of Scandinavia. Samarbetet är det enda i Norden och första gången som Netflix går utanför sin digitala värld och bygger upp en fysisk miljö.

Nu kan små som stora besökare få uppleva ett unikt Klaus-äventyr uppbyggt inne i Westfield Mall of Scandinavia. Den 2-8 december förvandlas området Water Plaza, kring fontänen, till en vintervärld där man har chans att uppleva Jesper och Klaus från filmen och även besöka några av husen i  byn Smeerensburg. Med hjälp av QR-koder och andra digitala verktyg kan besökare bland annat göra egna julkort och uppleva delar av filmen i en interaktiv miljö.

Med aktiviteter och underhållning för hela familjen, i sann julanda, bjuder centrumet på tävlingar med fina priser.

- Det är fantastiskt roligt att kunna organisera detta event med Netflix och vi är stolta över att vara den enda platsen i Norden att kunna erbjuda denna julupplevelse. Med detta erbjuder vi våra besökare engagerande upplevelser utöver det vanliga och fortsätter också att etablera Westfield Mall of Scandinavia som en spännande och unik underhållningsdestination, säger Sofia Rundström Centrumchef, Westfield Mall of Scandinavia.

Filmen Klaus, som hade premiär den 15 november, är Netflix stora julsatsning och deras första animerade film. Klaus är skapad av Sergio Pablos (författaren bakom Dumma mej).

För mer information om Westfield Mall of Scandinavia, vänligen kontakta:
Sofia Rundström, Centrumchef, Westfield Mall of Scandinavia
+46 (0)76 636 76 01,
sofia.rundstrom@urw.com

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, vänligen kontakta:
Annika Molander, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield
+46 (0)76 525 56 06, annika.molander@ext.urw.com

Om Westfield Mall of Scandinavia

Westfield Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning.  Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på.ca 100 000m2   The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde.

I Westfield Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Westfield Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser.  Westfield Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen.

Westfield Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco-Westfield. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.