WESTFIELD MALL OF SCANDINAVIA VÄLKOMNAR MODEJÄTTEN UNIQLO

UNIQLO öppnar under hösten en ny butik i Westfield Mall of Scandinavia. Den 1250 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda mode och accessoarer för kvinnor, män, barn och spädbarn och genom varumärkets unika koncept är lanseringen ett efterlängtat tillskott i Westfield Mall of Scandinavias befintliga butiksmix. Butiken blir varumärkets andra butik i landet och den tredje i Skandinavien, efter Kungsträdgården i Stockholm och Strøget i Köpenhamn.

Modemärket UNIQLO grundades 1984 av japanska Tadashi Yanai och har med tiden blivit ett världsledande företag med fler än 2200 butiker. Sedan den första svenska butiken öppnade i augusti 2018, har varumärket blivit en populär aktör att räkna med även på den lokala modescenen. I höst är det alltså dags för lansering av varumärkets andra svenska butik som öppnar i landets största shoppingcenter, Westfield Mall of Scandinavia.

”UNIQLO är ett av världens mest uppskattade modevarumärken och därför ser vi nu mycket fram emot att välkomna dem till oss i Westfield Mall of Scandinavia. Genom öppningen av UNIQLO:s nya butik vill vi optimera vårt kunderbjudande, stärka vår internationella karaktär och attrahera ännu fler besökare.” , säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.

”Sverige är ett inspirerande land som ligger i framkant när det gäller innovation, hållbarhet och design. Områden som korrelerar väl med UNIQLO:s filosofi. Två år efter den framgångsrika ankomsten på den svenska marknaden, är vi nu väldigt glada över att lansera en ny butik i Westfield Mall of Scandinavia. Vi ser fram emot att erbjuda vårt unika LifeWear-koncept på en så levande och ledande plats. ”, säger Mikiya Kurosu, COO UNIQLO Scandinavia.

Butiken öppnar under hösten 2020. Ytterligare information delas löpande på Westfield Mall of Scandinavias hemsida. https://se.westfield.com/

Amanda Larsson, Communication Manager Nordics

Telefon: 0730 – 95 71 88
E-mail: amanda.larsson@urw.com

Snabbfakta

Citat

UNIQLO är ett av världens mest uppskattade modevarumärken och därför ser vi nu mycket fram emot att välkomna dem till oss i Westfield Mall of Scandinavia. Genom öppningen av UNIQLO:s nya butik vill vi optimera vårt kunderbjudande, stärka vår internationella karaktär och attrahera ännu fler besökare.
Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.
Mikiya Kurosu, COO UNIQLO Scandinavia.