Wicket Gamings dotterbolag Wegesrand tecknar ett projekt värt 0.25 MSEK (22 741 EUR)

Report this content

Wicket Gamings dotterbolag Wegesrand har tecknat ett projektavtal med ett tyskt museum värt totalt 0,25 MSEK (22 741 EUR). Projektets omfattning är att utveckla en interaktiv webbplats samt grafik.

Wegesrand utvecklar en interaktiv webbplats samt tillhörande grafik inklusive tre spelelement, med ett projektvärde på 0,25 MSEK (22 741 EUR) och ett projekt som startar denna vecka och deadline är mitten av november 2022.

I en kommentar säger Wicket Gamings vd Eric de Basso:

"Det är fantastiskt att se att Wegesrand levererar i enlighet med våra förväntningar som vi tidigare har kommunicerat och ger direkt värde till Wicket Gaming".

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com

Om Wicket Gaming

Wicket Gaming är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 2015. Bolagets affärsidé bygger på att utveckla och distribuera så kallade free-to-play-spel inom sportgenren baserade på egenägda varumärken. Sedan start har Bolaget arbetat med att utveckla sin första titel, Cricket Manager, som är ett managerspel inom cricket för mobila enheter som går ut på att skapa och äga sin egen cricketklubb och tävla mot andra spelare runtom i världen. Målet är att skapa ett av världens mest populära cricketmanagerspel för mobila enheter och att använda en teknisk plattform för att bredda spelportföljen till att innefatta andra sportmanagerspel.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.