NYHET! VETZ - modern approach på Aperitivo!

Namnet VETZ betyder ”vänner” på fornitalienska och det är precis så historien bakom detta projekt började. De tre vännerna Nicholas, Alberto och Federico bestämde sig en dag för att skapa en ny modern tolkning av den annars så klassiska italienska drycken Aperitivo.

VETZ

Redan från början var målsättningen att skapa en produkt av hög kvalitet med helt naturliga råvaror och det är precis det VETZ erbjuder. Samtliga smaksättningar och kryddor är helt naturliga och man har inte tillsatt några färgämnen eller andra tillsatser. VETZ produceras hos ett destilleri strax utanför Turin vilket också är hjärtat för produktionen av många Aperitivos. Med VETZ vill vännerna hylla vänskapen och de möten mellan människor som skapar nya spännande relationer. Drinken Aperitivo Spritz har under de senaste åren slagit igenom i Sverige och nu kommer en Aperitivo i en helt egen kvalitetsklass som bas till den populära drinken.

VETZ Aperitivo är kryddig, len och frisk. Med toner av apelsin, tropisk frukt och ett blommigt avslut. En frisk aperitivo innan maten eller som drink i sin enkelhet med en isbit och en apelsinskiva. Servera till salta tilltugg så som parmesanchips eller Arancini-risottobollar.

VETZ Aperitivo
Pris 249 kr│Artnr på Systembolaget 5092201│700 ml│Alk. 11%

Drinktips!
VETZ Spritz
VETZ 6 cl
Prosecco 9 cl
Sodavatten 3 cl
Citronskiva
Is

Gör så här:
Fyll prosecco, sodavatten och VETZ i ett stort vinglas.
Toppa med rikligt av is och en citronskiva.

Christian Moberg, produktchef Wine Affair
Mail: christian@wineaffair.se

Sara Fors, försäljningsansvarig Wine Affair
Mail: sara@wineaffair.se

Vinimportören Wine Affair startades 2019 av Stefan Stjärnström som tillsammans med kollegan Claes Lindquist är två av Sveriges mest erfarna och framgångsrika vinentreprenörer. Företaget arbetar med försäljning av kvalitetsviner till Systembolaget och restauranger och besitter stor kunskap om Fine Wines. I portföljen finns över 50 producenter representerade från stora delar av vinvärlden. Här finns allt ifrån
världsberömda kvalitetsproducenter, storsäljande volymviner och välkända varumärken men även nischade spetsprodukter. Verksamheten drivs från huvudkontoret i Stockholm.

Instagram: wine.affair
Facebook: Wine Affair