Jan Werne ny VD i Sign On

Jan Werne ny VD i Sign On Sign Ons styrelse har beslutat utse Jan Werne till ny VD i Sign On. Werne tillträder med omedelbar verkan. - Sign Ons marknadsposition inom hantering av elektroniska dokument med signatur i kombination med det uppenbara behovet hos myndigheter och företag ger bolaget en mycket stark utvecklingspotential. För mig är det en ny utmaning att acceptera uppdraget som VD där utmaningen är att ta en marknadsledande roll inom det förväntat växande marknadssegmentet elektroniska dokument, säger Jan Werne nytillträdd VD på Sign On. - Styrelsen i Sign On har genom tillsättandet av Werne visat att Sign On måste gå från att vara ett teknikfokuserat bolag till att bli marknadsinriktade. Fokus måste vara att få fart på försäljningen och där är Werne rätt person, kommenterar Franco Fedeli Sign Ons styrelseordförande. Werne är 50 år och kommer närmast från Utfors där han var VD och koncernchef fram till slutet av 2002. - Jag välkomnar styrelsens beslut eftersom Wernes stora erfarenhet som företagsledare samt starka fokus mot säljs och marknadsföring passar perfekt nu när Sign On lämnar stadiet som utvecklingsbolag, kommenterar vice verkställande direktör Andreas Halvarsson. För vidare information: Franco Fedeli, Styrelseordförande Sign On, tel 08-555 290 00 Jan Werne, VD Sign On, tel 070-848 25 40 Andreas Halvarsson, vice verkställande direktör Sign On, tel: 08-555 290 07, 070-545 95 95, e-post: andreas.halvarsson@signon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00420/wkr0002.pdf