Möt Erik Åsbrink och ledningen för Sign On!

Möt Erik Åsbrink och ledningen för Sign On! Sign On finns i Postens monter C01:19 (C-hallen) på Secure IT-mässan i Älvsjö för att visa hur du kan hämta hem ett ner elektroniskt avtal eller blankett till sin dator, elektroniskt signera det och i nästa steg skicka avtalet/blanketten via Internet! Vad är en kvalificerad elektronisk signatur? Vad är det för skillnad mellan ett mjukt certifikat och Postens elektroniska ID-kort? När kommer en elektronisk signatur att jämställas med ett undertecknat dokument? Hur kan denna teknik användas av företag, myndigheter och privatpersoner? Vill du träffa Erik Åsbrink, Bosse Falgard (VD Sign On) och Andreas Halvarsson (vVD Sign On) finns vi i Postens monter C01:19 den 21 september 10.00 till 12.00. Andreas Halvarsson är även en av författarna till boken "Elektroniska signaturer, håll e-ländet bort från dina e-affärer" som kommer i början av november. För mer information kontakta Informationsansvarig på Sign On, Lotta Sandström telefon 08-555 290 00 eller e-mail lotta.sandstrom@signon.se Läs mer om mässan på http://www.networkstelecom.com under Secure IT. Vi ser fram emot att träffa Dig! ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/19/20000919BIT01160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/19/20000919BIT01160/bit0002.pdf