Sign On erhåller patent i Storbritannien

Sign On erhåller patent i Storbritannien Börsnoterade Sign On har erhållit ett positivt beslut från den engelska patentmyndigheten angående FormPipe, säker överföring av elektroniskt signerade dokument via Internet. Sign Ons produkt FormPipe uppfyller patentbarhetskraven nyhet, uppfinningshöjd och industriell tillämpbarhet. Sign On har nu patent i Sverige och Storbritannien och hoppas därmed kunna erhålla patenträttigheter i de flesta Europeiska länder. I USA är patentansökan inlämnad sedan snart tre år. - Att erhålla patent i ett större land som Storbritannien känns viktigt, framförallt när vi förhandlar med större internationella företag säger Sign Ons VD Bosse Falgard. Peter Kylin, Hynell Patenttjänst AB, säger: "Som handläggande patentrådgivare känns det mycket tillfredställande att Storbritannien bekräftat att Svenska Patentverkets godkännande av patent inte var ett utslag av tillfälligheter. Vi har även erhållit positiva indikationer från flera andra patentsökta länder. Det tycks därför glädjande vara så att Sign On är på väg att erhålla ett starkt, globalt täckande patentskydd för sin programvara FormPipe." FormPipe är ett system för att via Internet skicka information från många Internet användare med elektronisk signatur till en mottagande myndighet, kommun eller större företag. Ett elektroniskt undertecknat dokument har idag samma legala status som ett traditionellt signerat pappersdokument. För vidare information: · Andreas Halvarsson, vice Verkställande Direktör Sign On, tel: 08-555 290 07, 070-545 95 95, e-post: andreas.halvarsson@signon.se Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00560/wkr0002.pdf