Sign Ons patent godkänt i Europa

Sign Ons patent godkänt i Europa Sign On meddelar att det europeiska patentkontoret EPO har godkänt Sign Ons patentansökan angående "System och metod för överföring och hantering av elektroniska blanketter". Patentet skyddar den verktygslåda med mjukvarukomponenter som Sign On genom åren har investerat stora belopp i. Sign On har inte för avsikt att hävda patentet på något annat sätt än just detta. Sign On vill vidare meddela att patentet ger skydd för formulärlösningar över Internet där en användare laddar ner, bearbetar en dokumentfil och överför just den ändrade dokumentfilen till en mottagare. Godkännandet kommer att publiceras i Europapatentbulletinen 03/50 den 10 dec 2003. För ytterligare information kontakta: Jan Werne VD, Sign On Mobil: 070-848 25 40 Tel: 08-555 290 08 Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031205BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031205BIT00650/wkr0002.pdf