Södertälje kommun tecknar avtal med Sign On

Södertälje kommun tecknar avtal med Sign On Södertälje kommun har tecknat avtal med Sign On avseende konstruktion och distribution av blanketter via kommunens webbplats. Kommunstyrelsens ordförande Anders Lago initierade under år 2002 en 77- punktslistan för ett bättre Södertälje. Listan innehåller allt från att starta fler gymnasieskolor till påverkan av miljön. En av punkterna är; Vi prövar nya vägar till kontakt och inflytande genom kommunens hemsida www.sodertalje.se. Affären med Sign On innebär att medborgare genom kommunens hemsida på ett enkelt sätt kommer att kunna använda Internet för anmälningar och ansökningar. - Att erbjuda digitala blanketter på www.sodertalje.se är en utmärkt och självklar service gentemot kommunens invånare, säger Mattias Johansson, webbredaktör på Södertälje kommun. - Sign On stärker rollen som totalleverantör av blankettlösningar för Internet. Vår etablerade position som marknadsledande stärks ytterligare genom Södertälje kommuns val, säger Andreas Halvarsson, vice VD på Sign On i en kommentar. För vidare information: Andreas Halvarsson, vice VD Sign On, tel: 08-555 290 07, 070-545 95 95, e-post: andreas.halvarsson@signon.se Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00160/wkr0002.pdf