WSP Sverige AB förvärvar Inregia

WSP Sverige AB förvärvar Inregia WSP Sverige AB har förvärvat Inregia med dotterbolagen Inregia Structure AB och Inregia Performance AB. Överlåtelsen kommer att ske vid årsskiftet . Inregia är ett analys- och managementkonsultföretag som arbetar med strategiska analyser med huvudinriktning på regional utveckling, sjukvård, transportsektorn och offentlig verksamhet. Bolaget har ett 40-tal medarbetare och övertogs av de anställda från Stockholms Läns Landsting 1999. Vi ser förvärvet som en möjlighet att utveckla WSPs och Inregias verksamhet inom infrastruktur, stadsplanering, sjukvård och miljö, säger WSP Sveriges VD Rikard Appelgren och fortsätter. Våra tjänsteutbud konkurrerar inte med varandra utan kompletterar varandra på ett tydligt sätt. En stor del av våra kunder är gemensamma men vi har olika kontaktytor inom kundens organisation. Inom WSP Group finns ett liknande bolag i Storbritannien och på sikt kommer vi att se vilka synergier detta kan ge. Förvärvet ska ses som ett steg i att utveckla WSP Sveriges tjänsteutbud. Inregia har på ett förtjänstfullt sätt klarat processen att bli ett konkurrensutsatt företag och tar nu nästa steg i att utveckla verksamheten i en internationell miljö. För mer information kontakta Rikard Appelgren VD WSP Sverige AB 08-688 6182 eller Siv Axelsson Personal- och Informationsdirektör 08-688 6543. WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster för samhälle och miljö. Med ca 4 600 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de tio största i världen. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i England och Sverige, men också i övriga Europa, USA, Afrika och Asien. I Sverige har WSP ca 1800 medarbetare och bedriver verksamhet inom sju affärsområden; WSP Arkitektur, WSP Byggprojektering, WSP Environmental, WSP International, WSP Management, WSP Samhällsbyggnad och WSP Systems ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00780/wkr0002.pdf