Anrika Brobergs har fått en nytändning med webshop byggd av Xelera och Winternet

Brobergs Tobakshandel grundades redan 1881. Nu har den anrika tobaksbutiken fått en webshop som tar företaget in i 2010-talet, resultatet av ett fruktbart samarbete mellan Brobergs, Xelera och Winternet.

– Vi är jättenöjda och väldigt stolta över vår nya webbplats, säger Per Kastensson, Brobergs VD.

Valde leverantör efter renommé och sökmotorvänlighet

Webshopen är designad av Winternet och byggd i Xeleras flexibla e-handelsplattform NX2. Företagets tidigare shop hade hängt med sedan 1998 och var i behov av en rejäl teknisk uppgradering, menar Per Kastensson.

– Dessutom har vi gjort andra förändringar i företaget som ökade vårt behov av en ny webbplats, till exempel ändrat grafisk profil och skaffat nya produktgrupper. Vi har fått många propåer från webbföretag genom åren, men när Xelera kontaktade oss, med gott renommé och bra resultat i Jajjas sökmotorundersökningar, så var vi beredda att lyssna, säger han.

Lyxig och luftig design

Brobergs ledord är ”njutning och stil” och det är också den känslan man har velat förmedla på den nya webbplatsen, med stora bilder, luftig design och enkel navigering.

– Något vi är särskilt nöjda med är visningen av pennor i webshopen, den har blivit väldigt läcker. Sedan är cigarrernas storlekar korrekta i förhållande till varandra på bilderna. Det är en lite rolig detalj, säger Per Kastensson.

- Per Kastensson, VD Brobergs, per.kastensson@brobergs.se

- Kenneth Bäck, VD Xelera Communication, kenneth.back@xelera.se

- Anna-Lena Winter, VD Winternet, anna@winternet.se

Om Brobergs Tobakshandel

Brobergs är ett företag med anor långt tillbaka i tiden. Företaget har arbetat med njutning och stil sedan 1881, då Johan August Broberg öppnade den första tobaksbutiken i Göteborg. Mycket har hänt sedan dess. Brobergs har utvecklat sitt produktutbud från förstklassiga cigarrer och fin piptobak till att i dag också omfatta eleganta gåvor och exklusiv presentreklam. Vackra och exklusiva accessoarer, pennor, väskor, bälten och plånböcker från bland andra S.T. Dupont, Montblanc, Caran d’Ache, Dalvey och Davidoff är bara en del av allt Brobergs kan erbjuda i sina butiker i Arkaden, Göteborg och i Sturegallerian, Stockholm.

Välkommen och upplev Brobergs atmosfär. Företaget arbetar med njutning och stil dagligen och ger gärna professionell vägledning och tips om lämpliga gåvor inför avtackningen, jubileet, bemärkelsedagen eller det nya avtalet. Eller varför inte en present till någon uppskattad eller älskad, till någon som förtjänar omtanke och kanske det där lilla extra. Ge någon tillfället att njuta av en riktigt fin gåva!

Läs mer på www.brobergs.se

Om Xelera Communication

Xelera Communications kunskap och erfarenhet finns inom områden som e-handel, publiceringsverktyg,hemsidor, webb- och systemutveckling, sökmotoroptimering och e-postmarknadsföring. Kvalitet är ett nyckelbegrepp för Xelera. Därför utför och kvalitetsgranskar vi allt arbete i enlighet med riktlinjer och branschstandarder så som de är tänkta att användas.

Xelera Communication är drivande i branschen. Företaget har 20 anställda och kontor i Göteborg och Ukraina. 1 300 kunder har hittills valt företaget som leverantör av olika Internettjänster. Kunderna är såväl små som stora företag och organisationer, för vilka begrepp som form, språk, funktion och interaktion är avgörande för valet av leverantör.

Läs mer på www.xelera.se

Om Winternet

Winternet Web & Reklambyrå tror på helheten i marknadsföring, allt måste hänga ihop. Traditionell reklam med trycksaker och annonser. Moderna hemsidor med webshopar och elektroniska nyhetsbrev. Allt samlat under företagets grafiska profil. Winternet gör detta på ett begripligt och personligt sätt.

Winternet startades 1999 i Göteborg, och finns nu i Falkenberg. Winternets kunder finns framförallt längs västkusten och i många olika branscher.

Läs mer på www.winternet.se