Yaytrade rekryterar Head of Growth med erfarenhet från Lendo-utmanare

Efter lanseringen förra månaden har den internationella marknadsplatsen Yaytrade vuxit i såväl omsättning som antal användare. Förra veckan slogs ytterligare ett nytt rekord gällande besökare på plattformen.  Senaste tillskottet till teamet blir Jesper Emfeldt som tidigare hade en central roll i Lendo-utmanaren Advisa’s snabba tillväxtresa. Emfeldt kliver in i rollen som Head of Growth på Yaytrade och tar även plats i ledningsgruppen.

Yaytrade har under de senaste veckorna haft en kraftig tillväxt av nya medlemmar som växer med ett par tusen i veckan, mycket tack vare deras nära arbete med ambassadörer. – Vi har sett ett stort tryck, även internationellt, där många av våra ”ambassador stores” sålt slut på bara några timmar, säger David Knape, VD och medgrundare av Yaytrade.

- Vi kliver nu in i en ny fas med flera spännande lanseringar och behöver stärka teamet ytterligare med en central roll som kan agera i gränslandet mellan sales, product och marketing och driva tillväxt. Jesper är en driven person med många talanger, vilket kommer krävas då det är en bred roll med många viktiga komponenter, tillägger David.

- Jag har följt Yaytrade sedan start och det som verkligen lockar mig till bolaget är faktiskt vad som komma skall. Jag tror att vi framåt kommer se stora skiften i framtidens köpbeteenden, där Yaytrade har alla förutsättningar att vara med och påverka rent innovativt, säger Jesper Emfeldt.

Emfeldt kommer ta en ledande roll med marknadsplatsens fortsatta internationella expansion.

- Det är en rolig och utmanande roll där jag både kommer kunna lyfta blicken och bidra strategiskt samtidigt som jag kommer kunna kavla upp ärmarna och arbeta hands-on för att driva affären och hitta nya vägar framåt, kommenterar Jesper.

Jesper var den första anställda på start-up-bolaget Advisa, där han satt i ledningen och hade en central roll i att bygga upp bolaget till över 100 anställda och en omsättning på över 50MSEK på mindre än två år.

-Från tiden på Advisa så tar jag med mig otroligt mycket. Vi var unga, sprang på och växte otroligt snabbt - det var en rolig tid. Vi gjorde något helt nytt och satte standarden för de flesta av de största låneförmedlarna idag. Men visst sprang man på minor som man lärt sig av, adderar Jesper.

Jesper kommer senast från ett globalt management konsultbolag där han hade en roll som kundansvarig och affärsrådgivare.

- Jag har saknat den snabbfotade start-up miljön så det känns bra att vara ”tillbaka”, säger Jesper Emfeldt.

För mer information, vänligen kontakta:

David Knape
Vd och grundare

Yaytrade (Ytrade Group AB) grundades 2015 och har huvudkontor i Stockholm. Yaytrade är en global marknadsplats där användarna kan sälja, köpa, byta och hyra produkter och tjänster på ett sätt som erbjuder dem en större frihet att själva bestämma över förutsättningarna för sitt handlande. Läs mer om Yaytrade på www.yaytrade.com, i App Store eller i Google Play.