Ytrade Group AB (publ) ingår nytt avtal för hantering av logistik och lager

Ytrade Group AB (publ) (”Yaytrade” eller ”Bolaget”) har den 24 augusti ingått avtal med en ny logistikpartner för hantering av lager och logistik. Syftet med samarbetet är att kraftigt kunna möta det växande behov av Yaytrades tjänster och plattform.

För att möta den kraftigt ökade efterfrågan på Yaytrades tjänster centraliserar Bolaget sina e-handelslager till större lokaler i Jönköping. Flytten möjliggör en fortsatt expansion och utveckling för att ge en helhetsupplevelse och stärka varumärket under hela köpet. Det inkluderar tydliga effektiviseringar- och på sikt automatiseringar i flertalet av de led som av bolaget tidigare skötts manuellt.

Vår försäljning och tillväxt ökar kraftigt, vilket har ställt krav på att snabbt kunna utöka verksamheten samt effektivisera och optimera lagerhanteringen. Yaytrades nya lager möjliggör fortsatt expansion och utveckling av e-handelserbjudandet, samt ökar leveranskapaciteten.

De utökade volymerna har också gett möjlighet att förhandla om befintliga transportörsavtal vilket kommer ge positiva effekter på bolagets bruttomarginal.

Vi har under första halvåret 2021 gjort en stor genomlysning- och upphandling av vårt logistiska flöde. Flytten till nya lokaler ger oss förutsättningar att stärka vårt kunderbjudande ytterligare och skapar utrymme för fortsatt tillväxt med en ökad lönsamhet”, säger David Knape VD Ytrade Group AB (publ).

Det nya e-handelslagret är beläget i norra Stigamo, utanför Jönköping. Inflyttning beräknas ske under hösten 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
David Knape, VD Ytrade Group AB (publ)
E-post: david.knape@yaytrade.com
Telefon: +46 70 999 90 09

Denna information har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Ytrade Group AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Ytrade Group AB (publ) är ett svenskt fashion-tech bolag som driver marknadsplatsen Yaytrade. Bolaget bildades i Sverige och registrerades hos Bolagsverket under 2015. Den första versionen av Yaytrades marknadsplattform lanserades för allmänheten i slutet av 2017.

På Yaytrade kan privatpersoner handla premium fashion och livsstilsprodukter från varumärken och bolag som genom Yaytrade säljer ut utgående lager, samples och returer genom digitaliserade ”pop-up butiker”.Bolaget bedriver även försäljning av premium second hand från privatpersoner och influensers där användarna skapar sin egna e-butik där de kan skapa annonser själva eller använda bolagets pick-up service. Yaytrade har en urban användarbas och en utstickande design som b.la plockade hem silver i Svenska Designpriset under kategorin e-handel 2020.Bolagets marknadsplattform är en egenutvecklad högteknologisk e-handelsplattform där premiummode möter den cirkulära ekonomin i syfte att bidra till ett mer hållbart konsumentbeteende som driver miljösmart modekonsumtion.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, telefon: +46 (0)8-684 211 10, e-mail: adviser@eminova.se

För mer information, se Yaytrades hemsida www.yaytrade.com