ZINZINO LANSERAR EN NY PRODUKT: ENERGY BAR - VÄLSMAKANDE OCH NYTTIG

Zinzino AB (publ), ett ledande direktförsäljningsbolag inom hälsa, lanserar Energy Bar - ett hälsosamt mellanmål som passar före eller efter träningen eller när du är på språng. Energy Bar tillför långvarig energi och fibrer utan att skapa sockersug.

Energy Bar är en helt unik blandning av mandel, dadlar, chia, quinoa, pumpafrön, sesamfrön och inulin, som alla tillför kroppen hög andel fibrer och energi utan tillsatt socker.

Energy Bar är helt fri från gluten och eftersom ingredienserna är vegan-certifierade är innehållet därmed även fritt från laktos. Produkten följer IOC och WADAs riktlinjer vilket innebär att den inte innehåller förbjudna ingredienser.

”Vår Energy Bar ligger helt i linje med Zinzinos önskan att tänka helhet och att ta ansvar för människors hälsa och välmående. Att vi lyckats få den 100 % vegansk gör oss extra glada eftersom alla därmed har en chans att njuta av den”, säger Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino AB.

”Att äta veganskt, frö- och växtbaserad kost är en trend vi ser allt mer av. Vi har en välsmakande lösning för alla; idrottsmän, vegetarianer, veganer, laktos- och glutenintoleranta. Genom Energy Bar kan de snabbt få i sig energi utan att det skapas ett sockersug då produkten inte innehåller något tillsatt socker. Energy Bar är därför en ypperligt tajmad produkt som fyller ett stort behov nu och i framtiden”, fortsätter Dag.

Energy Bar lanseras den 12 mars 2018 och kommer att finnas tillgänglig på alla marknader i Europa. Fullständigt produktblad bifogas som pdf.

Vill du prova Zinzino Energy Bar? Skicka ett mail till CMO Lars Dahlberg, lars.dahlberg@zinzino.com eller ring tfn + 46 (0) 70-779 77 70

Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00

Bilder för fri publicering kontakta: Marcus Tollbom, tfn + 46 (0) 70-190 03 12

Certified Adviser: Erik Penser bankaktiebolag
www.zinzino.se

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 17.00 den 12 mars 2018.

Zinzino AB (publ.) är ett direktförsäljningsbolag som opererar i Europa och Nordamerika. Zinzino marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health, med fokus på långsiktig hälsa, och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner, kaffe och te. Zinzino äger norska forskningsbolaget BioActive Foods AS och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzino har drygt 120 anställda och finns på 33 marknader i Europa och Nordamerika. Företaget har sitt säte i Göteborg, kontor i Helsingfors, Riga, Oslo och Florida, USA. Zinzino är ett publikt aktiebolag, vars aktie är noterad på Nasdaq First North. Zinzino blev 2016 både utnämnt som ett av Veckans Affärers ”Superföretag” och Dagens Industris Gasellföretag.