Den digitala plattformen Zmarta utsedd till finalist på Mobilgalan

Zmarta har nominerats i kategorin ”Marketing of the Year” på Mobilgalan (Swedish Mobile Awards) som går av stapeln för femtonde gången den 28 januari i Stockholm. Övriga nominerade i kategorin är McDonald’s, Lekmer och Babyshop.

"Det känns oerhört roligt att vi är en av finalisterna. Detta är ytterligare ett kvitto på att våra digitala marknadsaktiviteter sticker ut och ger resultat", säger Mattias Hallgrim, CMO, på Zmarta.

Zmarta – som lanserades på den svenska marknaden i februari i förra året – är en digital plattform för förmedling av lån, försäkring och andra finansiella tjänster, och är en del av Zmarta Group. Zmarta har vuxit fort och har sedan lanseringen i Sverige även etablerats i Finland och Norge samt nu senast i Tyskland.

"Med Zmarta, som är en helt digital produkt, har vi lyckats etablera oss snabbt även utanför Sverige. Inte minst tack vare effektiv digital marknadsföring", säger Mattias Hallgrim.

Mobilgalan arrangeras av Mobile Institute och Mobilbusiness, ett oberoende media- och analyshus som bevakar den svenska mobilitet- och IOT-scenen. Tidigare vinnare vid galan inkluderar Spotify, Skype, Truecaller, och Soundcloud.

Mattias Hallgrim, CMO, Zmarta Group
0709 18 87 41, mattias.hallgrim@zmartagroup.com