Zmarta lanserar elprisjämförelse

Den finansiella jämförelsetjänsten Zmarta, som sedan tidigare erbjuder jämförelse och förmedling av lån, försäkringar, sparande och kreditkort, vidgar nu sitt utbud med jämförelse och byte av elavtal. Lanseringen sker i samarbete med Elskling, som förvärvades av Zmarta Group i mars i år, och innebär att Zmarta tar nästa steg mot att bli marknadens bredaste digitala jämförelsetjänst för privatekonomi.

Jämförelsetjänsten Zmarta, som lanserades på den svenska marknaden i början av 2015 och idag finns etablerad i samtliga nordiska länder, utökar nu sitt utbud i Sverige med jämförelse och byte av elavtal. Ett bredare tjänsteutbud på zmarta.se går i linje med Zmarta Groups ambition att stärka Zmarta och erbjuda konsumenter jämförelse av alla delar inom privatekonomi, direkt på nätet.

Vi är jätteglada att vi redan nu kunnat addera elprisjämförelse på zmarta.se. Med lanseringen tar vi nästa steg mot att göra Zmarta till norra Europas främsta och bredaste digitala jämförelsetjänst för privatekonomi”, säger Björn Lander, VD för Zmarta Group.

Tjänsten är framtagen i samarbete med elskling.se, som sedan i mars 2018 också ingår i Zmarta Group. Elskling har sedan 2007 hjälpt över 700 000 svenska hushåll att jämföra och teckna elavtal, och finns – precis som Zmarta – även på den norska marknaden.

Samtidigt som vi kommer att arbeta för att göra vår elprisjämförelse på zmarta.se ännu bättre för våra konsumenter, siktar vi självklart också på att stärka Zmarta i våra andra länder med samma typ av tjänst. Att Elskling redan är väletablerat på den norska marknaden förenklar våra möjligheter att också bredda vårt erbjudande på zmarta.no med elprisjämförelse”, säger Björn Lander.

För mer information, gå in på www.zmarta.se/el.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Lander, CEO, Zmarta Group
+46 736 73 18 99, bjorn.lander@zmartagroup.com