Zmarta stöttar bröllopsplanerare med bröllopscoach

Jämförelsetjänsten Zmarta börjar med bröllopscoaching för att ge tips och råd till vilsna bröllopsplanerare. Corona-pandemin har påverkat många bröllopsplaner och har ställt traditionerna på ända. Bröllopet är ofta en stor investering för många och det måste bli rätt. - Personer som går i giftastankar vänder sig till oss för att jämföra lån. Vi har märkt att allt fler har behov av råd och tips kring bröllopet. Inte minst de som tvingats ställa in sina bröllop, säger Zmartas bröllopscoach Caroline Wedberg.

Zmarta har hjälpt till och finansierat tusentals bröllop i över ett decennium.Bröllopscoachen är ett stöd för de som vill hålla nere kostnaderna men ändå vill bjuda på en oförglömlig upplevelse. En del av dem som tvingats ställa in sina bröllop har drabbats ekonomiskt när inte handpenning eller resor betalats tillbaka. Det tär på bröllopsbudgeten och ökar behovet av råd för att pressa kostnaderna på smarta sätt. – Det är mycket att tänka på när ett bröllop ska planeras och det är många bröllopsdrömmar som gått i kras. Vi är experter på att hålla kostnader nere och kan hjälpa till så att bröllopsdrömmen blir verklighet trots allt, säger Caroline Wedberg.

Det finns många sätt att göra ett bröllop på och det kan vara dags att omvärdera bilden hur ett bröllop ska gå till och vad det måste kosta.

– Låt inte rådande omständigheter hindra giftermålet. Man kan gifta sig nu i mindre skala och sedan bjuda in till en större fest när allt har lagt sig. Det måste finnas förståelse för att allt inte kan vara som vanligt i dessa tider, säger Caroline Wedberg.

Bröllopscoachen tipsar:

– Först och främst, gör en budget. Titta noggrant på kostnader och jämför allt som ni lägger era pengar på för att hitta prisvärda alternativ. Vi på Zmarta tycker ju om att jämföra och vill aldrig att någon ska betala mer än nödvändigt. Med en bra planering lånar man heller inte mer än man behöver vilket givetvis är bra.

1. Gäster. Bjud bara de som du verkligen vill ska dela er stora dag med er.
  2. Mat och dryck är de största utgifterna. Kan ni laga maten själva? Planera in en trerätters bröllopsmiddag och skippa snittar till bubblet, bröllopstårtan och nattvickningen.
  3. Bröllopsresan. Kanske ska ni haka på den senaste trenden och uppleva allt det vackra som finns i vår närmiljö och hemmavid?

För mer information, vänligen kontakta:
Caroline Wedberg, Head of Sales, Zmarta Group, Caroline.wedberg@zmartagroup.com

+46 (0)73 707 47 08
Agnes Palinski, Head of PR & Communication, Zmarta Group,
agnes.palinski@zmartagroup.com

+46 (0) 73 988 44 68

Zmarta Group erbjuder flera olika jämförelsetjänster inom privatekonomi för banklån, försäkringar, elavtal och bolån. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Insplanet och Freedom Finance. Företaget grundades 1999, har med sin verksamhet i Sverige, Finland och Norge drygt 300 anställda i dagsläget. Zmarta Group ägs av det tyska medieföretaget Bauer Media Group. Läs mer på www.zmartagroup.com samt www.zmarta.se