MTV Produktion AB byter namn till Zodiak Television AB

MTV Produktion AB byter namn till Zodiak Television AB MTV Produktion AB bedriver utveckling, produktion och försäljning av TV-program under varumärkena MTV Mastiff, Mastiff Media, Jarowskij och Kajak i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. MTV Produktion AB kommer att byta namn. Det nya namnet blir: Zodiak Television AB (publ). Efter förvärvet av Mastiff Media 2003 och samgåendet med Jarowskij 2004 har det blivit naturligt att byta namn på moderbolaget MTV Produktion AB (publ). Namnet Zodiak Television har valts på grund av sin internationella gångbarhet och symboliken att zodiaken rymmer 12 olika hus, alla med sina olika personligheter och egenarter. Så kommer det att fungera i Zodiak Television också där vi agerar genom våra varumärken: Jarowskij, Kajak, MTV Mastiff, Mastiff Media och MTV Mastiff International. Förutsatt att den extra bolagsstämman den 2 december 2004 godkänner namnbytet kommer alla ovanstående varumärken att ingå i koncernen Zodiak Television. MTV Produktion AB är noterat på O-listan och namnet kommer att ändras så snart som möjligt efter bolagsstämmans godkännande. För ytterligare information kontakta: Patrick Svensk VD, MTV Produktion AB 0708-66 07 30 Susanna Laursen Koncernekonomichef, MTV Produktion AB 0704-31 21 10 MTV PRODUKTION AB (Publ), Box 27034, Magasin 1, Frihamnen 102 51 Stockholm, HEMSIDA: www.mtv.se TEL +46 (0)8 527 270 00, FAX +46 (0)8 527 270 01 STYRELSENS SÄTE: STOCKHOLM, ORGANISATIONSNR: 556333-4662 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/03/20041103BIT20920/wkr0001.pdf