MTV Produktion säljer 70 avsnitt ChatDating till Italien

MTV Produktion säljer 70 avsnitt ChatDating till Italien. MTV Produktions dotterbolag MTV International har skrivit ett nytt avtal med italienska TV-kanalen RAI om försäljning av 70 avsnitt av det interaktiva TV-programmet "ChatDating.net". Avtalet beräknas vara värt närmare 2 miljoner kronor. Programmet kommer att börja sändas fem gånger i veckan på RAI 2 från och med månadsskiftet januari/februari. RAI 2 har tidigare köpt ett mindre antal program som sänts under hösten och efter dess provprogram beslutat sig att sända ChatDating.net dagligen. ChatDating.net är ett egenutvecklat underhållningsprogram baserat på chatting-fenomenet på Internet. Programmets idé är att låta unga människor som träffas på Internet mötas på riktigt för första gången i en TV-studio. Webbsajten som är knuten till programmet har utvecklats och producerats av MTV Produktions dotterbolag MTV Spider. Webbsajten fokuserar på chatting och match making, men är även det ställe där man kan följa alla dom par som förts ihop i TV-programmet under ett år efter dom träffats. MTV International förhandlar med ett 10-tal länder om ChatDating.net och räknar med att sälja programmet till ytterligare minst ett europeiskt land under våren. Det har även visats stort intresse för programmet från länder så långt bort som Sydamerika, USA och Australien. För mer information ring: Olle Langenius Mikael Wallén Koncernchef TV-produktionschef 0704-312177 0704-312115 MTV Produktion är en skandinavisk innehållsproducent med verksamhet inom affärsområdena Broadcast, New media och Relations. Kunder är TV-kanalerna och det skandinaviska näringslivet. MTV International, MTV Spider och MTV Piece är helägda dotterbolag. MTV PRODUKTION AB (Publ), 433 87 JONSERED, TEL (46) 31 721 21 00, FAX (46) 31 795 73 49 Styrelsens säte: GÖTEBORG, Organisationsnummer: 556333-4662 Hemsida: www.mtv.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00880/bit0002.pdf