Zordix™ ingår avtal med Bigben Interactive™ för spelsläpp på Nintendo Switch™

Umeåbaserade Zordix AB har skrivit avtal med Bigben Interactive att förlägga spelen Snow Moto Racing Freedom och Aqua Moto Racing Utopia på Nintendo Switch. Spelen kommer att säljas världen över i boxade versioner i butik och digitalt på Nintendos eShop.

Avtalet ger en helt ny publik möjligheten att köpa de två spelen och är ett viktigt steg i att stärka Zordix eget varumärke Moto Racing™. Affären uppskattas under 2017 bidra med en omsättning på 4 miljoner kronor under arbetet med att ta fram och anpassa spelen för den nya Nintendo-plattformen.

Benoit Clerc, Director of Video Games hos Bigben säger:

“Det glädjer oss att få inviga starten av vårt spelbibliotek till Nintendo Switch™. De här två spelen är extra välanpassade till vad fans av konsolen förväntar sig: multiplayerinriktade, roliga, enkla att börja spela och med mycket innehåll.”

Matti Larsson, VD på Zordix:

“Avtalet med Bigben som innebär att vi portar dessa två spel till Nintendo Switch™ faller i linje med företagets utstakade riktning och stärker företagets roll som en stor aktör inom racingspelsgenren.”

Snow Moto Racing Freedom låter dig köra snabba snöskotrar genom snötäckta landskap eller varför inte styra skotern ut för ett bergsstup medans du gör läckra stunts i luften.

Aqua Moto Racing Utopia erbjuder dig häftig vattenskoterracing i allt från soldränkta ögrupper till kanalstäder inspirerade av Venedig. Om du är äventyrlig av dig kan du ta dig an en av de många stunt banorna och försöka dig på de fantastiska stunts som finns med i spelet.

Följ Zordix på sociala medier:

Zordix mission är att bygga och förädla ikoniska varumärken för konsol- och datorspel inom motorsportgenren PowerSports. Zordix äger, utvecklar, och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Tidigare spel som Zordix utvecklat och förlägger är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D och Aqua Moto Racing 3D.

Om Bigben Interactive

Bigben är en stor dator och TV-spelsförläggare, designer, och distributör av mobiltelefon- och spelaccessoarer så väl som ljudprodukter. Koncernen, känd för sin innovation och kreativitet, strävar efter att bli Europaledande inom sektorerna där man är verksam. www.bigben.fr

Kontaktinformation:

VD Matti Larsson, matti@zordix.com, 070-6549 541.

För mer information om bolaget och investeringar, kontakta ir@zordix.com