Avinor vælger IFS til kvalitetsrapportering

Avinor har valgt IFS-løsninger til sundhed, sikkerhed, kvalitetssikring samt risikohåndtering med det formål at effektivisere HSEQ-relateret (health, safety, environment, and quality) rapportering. Avinor er en statsejet virksomhed, som ejer og driver størstedelen af Norges lufthavne, inklusive tre kontrolcentraler, flyledertårne og tekniske stationer. Aftalen omfatter licenser og konsulentydelser til en værdi af cirka NOK 10 millioner.

Avinor besluttede i december 2012 at implementere IFS Applications 8. Avinor har nu, efter en offentlig udbuds- og evalueringsproces, valgt at udvide løsningen med komponenterne IFS Health and Safety™, IFS Quality Assurance™ og IFS Risk Management™.

Løsningen gør det muligt for Avinor at integrere kritiske forretningsprocesser, som f.eks. afvigelseshåndtering, med selve forretningssystemet. Systemet omfatter smart phone apps til rapportering fra marken samt OLAP-kuber til databehandling. Løsningen vil blive anvendt af 3900 medarbejdere i 46 lufthavne over hele Norge.

– Vi valgte IFS, da vi ønskede at få et komplet og brugervenligt system, som kunne håndtere afvigelsesrapportering, forberede statistik samt elektronisk rapportering til myndighederne. Vi ønskede ligeledes at kunne anvende denne information i vores risikovurdering. Løsningen giver os et betydeligt bedre værktøj til beslutningstagning og kommer til at forbedre vores sikkerhedsrelaterede arbejde, siger Dag Falk-Petersen, CEO i Avinor.

– Lufthavnsoperatører som Avinor skal forholde sig til strenge krav, hvilket gør arbejdsmiljø, kvalitet og afvigelseshåndtering til forretningskritiske processer. Ved at udvide deres løsning fra IFS med disse komponenter vil Avinor opnå bedre overblik og kontrol, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

IFS-løsningen vil blive leveret med grænseflader til Microsoft SharePoint og mobile enheder, som er udviklet af IFS’ teknologipartner Din ERP.

– Din ERP tilbyder en meget intuitiv brugeroplevelse baseret på standardiserede processer, som er tilpasset til hver eneste brugers rolle i værdikæden. Ved at kombinere IFS Applications med vores SharePoint-grænseflade og vores mobile løsninger tilbyder vi Avinor et robust system i et intuitivt miljø, som højner brugerens effektivitet og tilfredshed, siger Dagfinn Stave, CEO i Din ERP.

Implementeringen starter med det samme og forventes afsluttet i juni 2014.

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

Om Avinor
Avinor har ansvaret for planlægning, udvikling og drift af Norges lufthavnsnetværk. Avinor driver 46 lufthavne i Norge, hvoraf 12 drives i samarbejde med det norske forsvar. Virksomheden driver også flykontroltårne, kontrolcentre samt teknisk infrastruktur og flynavigation.

For mere information se www.avinor.no

IFS er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) grundlagt i 1983. Virksomheden udvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på brancher hvor en eller flere af følgende
kerneprocesser er strategiske: service & vedligehold, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2100 kunder, er aktive i cirka 60 lande og har 2800 ansatte. I 2012 gik nettoomsætningen op til SEK 2,7 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.
Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Citater

Vi valgte IFS, da vi ønskede at få et komplet og brugervenligt system, som kunne håndtere afvigelsesrapportering, forberede statistik samt elektronisk rapportering til myndighederne. Vi ønskede ligeledes at kunne anvende denne information i vores risikovurdering. Løsningen giver os et betydeligt bedre værktøj til beslutningstagning og kommer til at forbedre vores sikkerhedsrelaterede arbejde.
Dag Falk-Petersen, CEO i Avinor