Hafslund opgraderer til IFS Applications 8

IFS meddeler, at norske Hafslund, som er en af nordens største børsnoterede energivirksomheder, har valgt at opgradere til IFS Applications™ 8 for at effektivisere forretningsprocesserne og forbedre projektstyringen.

Hafslund har anvendt IFS Applications til at standardisere og effektivisere sine forretningsprocesser i mere end ti år. Virksomheden har arbejdet tæt sammen med IFS for at finjustere ny funktionalitet i IFS’ brancheløsning til energisektoren.

For at maksimere effektiviteten i deres projektorienterede virksomhed, samt for at harmonisere deres it-miljø, har Hafslund valgt at opgradere til IFS Applications 8.

– Vi ser frem mod at implementere IFS Applications 8, som vil give os en forbedret brugergrænseflade og understøtte vores virksomhed på en mere funktionel måde. IFS spiller en central rolle i Hafslunds daglige virksomhed, og en opgraderet version af systemet vil bidrage til yderligere effektiviseringer, siger Heidi Ulmo, CFO i Hafslund.

– Vi er glade for at kunne fortsætte vores gensidigt fordelagtige samarbejde med Hafslund. Energibranchen bliver mere og mere konkurrencepræget, hvilket forstærker behovet for fleksible forretningsløsninger med gedigen branchefunktionalitet. I IFS Applications 8 har vi samlet vores omfattende erfaring fra energibranchen og de projektorienterede brancher. Vi er derfor overbeviste om, at version 8 vil kunne understøtte Hafslunds forretningsbehov, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

Om Hafslund
Hafslund er Norges største netværksejer, har det største salg af el og er en betydelig producent af vedvarende energi. Vedvarende energi og forbedret energieffektivitet er vigtige elementer i jagten på en løsning på klimaudfordringerne, og Hafslund har produceret elektricitet fra miljøvenlige vandkraftværker i mere end et århundrede. Hafslund arbejder i dag på at udvikle bioenergi og fjernvarme for at kunne imødekomme de fremtidige energibehov. Virksomheden er noteret på Oslo Børs og har cirka 1000 ansatte.

For mere information se www.hafslund.no

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.800 ansatte. I 2011 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.
Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Citater

Vi ser frem mod at implementere IFS Applications 8, som vil give os en forbedret brugergrænseflade og understøtte vores virksomhed på en mere funktionel måde. IFS spiller en central rolle i Hafslunds daglige virksomhed, og en opgraderet version af systemet vil bidrage til yderligere effektiviseringer.
Heidi Ulmo, CFO i Hafslund