Pukka Herbs satser på vækst med IFS Applications 9

Et komplet forretningssystem implementeres for at opnå forbedret ressourcehåndtering hos den globale producent af økologisk mad

IFS meddeler, at Pukka Herbs, som er en britisk leverandør af økologisk te og kosttilskud, har valgt at implementere IFS Applications™ 9 for at integrere og automatisere processer i den globale virksomhed. Kontrakten har en værdi af cirka GBP 500.000.

Pukka Herbs blev grundlagt i 2001 Sebastian Pole og Tim Westwell og er en økologisk virksomhed, som arbejder med mere end 5000 bønder over hele verden for at tilbyde urtete og kosttilskud til mere end 40 lande. Virksomheden har mere end 35 typer frugt- og urtete samt mere end 75 typer kosttilskud.

Med en hurtigt voksende international virksomhed og en kompleks forsyningskæde, som involverer mange underleverandører indenfor transport, lager og produktion, valgte Pukka Herbs et forretningssystem fra IFS for at centralisere sine processer og få et bedre overblik over virksomheden. De ønskede ligeledes at forny deres eksisterende it-infrastruktur.

Med IFS Applications 9 vil Pukka Herbs effektivisere og få bedre kontrol over hele produktlivscyklussen, inklusive tredjeparts indkøb af råvarer i Indien, emballering af produkter i Storbritannien, samt transport til tredjeparts distributører over hele verden. Løsningen vil hjælpe virksomheden med at administrere sine nøgleprocesser og få fuldt overblik over virksomhedens aktiver i realtid inden for områder som lager, logistik, CRM, kvalitetssikring, økonomistyring, HR, grafisk prognosticering og dokumenthåndtering.

Pukka Herbs valgte at erstatte deres ERP-leverandør efter en lang periode med vækst. Siden Pole og Westwell startede op i år 2001 har virksomheden vokset meget hurtigt – cirka 30 procent hvert år. I løbet af denne periode har virksomheden fået nye distributionspartnere i regioner som Australien, Hong Kong, USA og Vesteuropa. Som et resultat af dette havde virksomheden behov for en fleksibel platform, som kunne forbedre effektiviteten og hjælpe de ansatte med at tage bedre beslutninger baseret på præcise data.

Pukka Herbs’ ekspansion sker samtidig med en tilsvarende vækst inden for helsekostmarkedet, specielt i Storbritannien. I modsætning til den generelle nedgang i salg af mad i 2014, har salg af økologisk mad i Storbritannien vokset med fire procent. Dette tal ventes at stige globalt med fire procent i løbet af de næste fire år. Det samme gælder for urtete – mellem 2012 og 2014 steg salget af grøn te i Storbritannien med mere end 50 procent. I samme periode steg salget af frugt- og urtete med 31 procent.

– I takt med at vores virksomhed har ekspanderet til nye markeder og med nye produkter er det blevet tydeligt, at vi har behov for en bedre måde at spore og planlægge vores processer. Dette var ikke let med tanke på vores differentierede produktudvikling og vores distribution. Som en iværksættervirksomhed ville vi ikke have en løsning, som ville indebære mange tunge, administrative processer. IFS-løsningens fleksibilitet hjælper os med at opnå dette. Vi ser frem til at fortsætte vores samarbejde og til at drage nytte af de fordele, som løsningen tilbyder, siger David Anderson, Head of Sustainability i Pukka Herbs.

– Pukka Herbs er en rigtig succeshistorie. Virksomheden vækst de seneste år har overgået gennemsnittet i et meget stærkt marked, hvilket har resulteret i en ekspansion af virksomhedens aktiviteter i Storbritannien samt øget international efterspørgsel. Væksten har også givet nogle udfordringer og virksomheden indså derfor at en yderligere vækst krævede et fleksibelt forretningssystem, siger Paul Massey, CEO i IFS UK.

– Fra vores første møde var det tydeligt, at der er mange ligheder imellem Pukka og IFS. Vi er begge produktorienterede og har et professionelt og tæt samarbejde med vores kunder og leverandører. Ledelsesgruppen ville have en løsning, som passede til deres virksomhed og som kunne tilbyde en intuitiv brugergrænseflade for at spare tid for såvel ansatte som ledere. Det er præcis det, som IFS tilbyder. Vi ser frem til at kunne støtte virksomhedens videre vækst, fortsætter Massey.

Efter hovedimplementeringen fortsætter virksomheden med at implementere løsningen i alle dele af virksomheden.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Pukka Herbs

Pukka producerer te og kosttilskud for at hjælpe folk med at leve et sundere og lykkeligere liv. ”Pukka” betyder autentisk og det er dette, som er kernen i virksomheden. De importerer økologisk fair trade urter fra mere end 50 lande og donerer 1 procent af omsætningen til organisationer, som arbejder på at forbedre miljøet.

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/