Michelin lancerer nye dæk i serien X Works

Garanteret produktivitet ved alle former for anlægsarbejde

Michelin lancerer nye dæk i serien X Works i Danmark, både som originalmontering på nye køretøjer og til eftermarkedet. Dækkene er udviklet til at give den bedst mulige løsning inden for bygge- og anlægssektoren i de to vigtigste dimensioner: 315/80 R 22.5 Z (alle positioner) og D (trækaksel) samt 385/65 R 22.5 T (anhænger).

Uafhængig af anvendelsesområde leverer de nye dæk:

- længere levetid for dæk til distributionsbiler med de nye Michelin X Works.

- øget produktivitet i kraft af øget beskyttelse mod stik- og skæreskader, når dækkene bruges på bygge- og anlægspladser, med Michelin X Works HD (Heavy Duty).

To anvendelsesområder for Michelin X Works

1. Transporter til byggepladser
Det nye dæk Michelin X Works findes i dimensionen 315/80 R 22.5 til styre- og trækaksler og i 385/65 R 22.5 til anhængere. Det betyder, at dækket fås i de to vigtigste dimensioner på markedet.

Dækkene er udviklet til brugere, som fortrinsvis kører på almindelige veje, men som har brug for at komme ind på byggepladser for at levere materiel eller hente affald. De har brug for dæk med lang levetid, men også med godt greb og beskyttelse mod skader. Michelin X Works Z, D og T tilbyder dette i kombination med lavere omkostninger.

Det betyder, at:

- ud over forbedret brændstoføkonomi i kraft af lavere rullemodstand giver de nye dæk en længere levetid sammenlignet med forgængerne. Michelin X Works Z til alle hjulaksler er 25 procent bedre, Michelin X Works D til trækaksler 15 procent bedre og Michelin X Works T til anhængere 10 procent bedre.

- Michelin tilbyder sine nye dæk i serien til en endnu mere konkurrencedygtig pris, hvilket giver flere kunder adgang til de nye innovationer.

Michelin X Works Z og D i 315/80 R 22.5 til styre- og trækaksler samt Michelin X Works T i 385/65 22.5 til anhængere har været solgt på det europæiske marked siden april 2016.

2. På byggepladser
Michelin X Works HD er udviklet til brugere, som kører mere end 20 procent af kørselsstrækningen på større byggepladser som for eksempel lufthavnsbyggeri, vejbyggeri og husbyggeri eller andre kommercielle anlæg. Dækserien kan tilbyde fremragende slidstyrke, lang levetid og sikkerhed.

Michelins ulykkeskadegaranti giver desuden brugerne endnu større tryghed. Ud over den mest avancerede dækteknologi, der er til rådighed, får de også en garanti uden ekstra omkostninger, som gør deres investering sikker.

Michelin X Works HD i 315/80 R 22.5 til styre- og trækaksler bliver solgt på det europæiske marked fra maj 2016.

Innovativ teknologi til krævende brugere
I Michelin X Works Z (alle positioner), D (trækaksel) og T (anhænger) bruges Michelins mest avancerede teknologi.

Carbion: et materiale, der er resultatet af en innovativ fremstillingsproces, hvor visse mønsterkomponenter blandes, mens de er flydende og dermed danner et mere ensartet materiale. Dette materiale gør dækket mere holdbart og forlænger således dets levetid. Eftersom blandingen er mere ensartet, mindsker Carbion dækkenes rullemodstand, hvilket igen mindsker brændstofforbruget.

-
Z-formede lameller: De særlige Z-formede lameller forbedrer vejgrebet om vinteren, især på snedækkede veje. Teknologien gør, at Michelin X Works D opfylder kravene for certificeringen 3PMSF (3-Peak Mountain Snow Flake). Denne certificering, som er vist på dæksiden, garanterer, at dækkene er egnede til brug i vinterføre.

-
Powercoil: en ny og mere robust generation af stålkarkassen, der gør dækkene lettere, hvilket resulterer i længere levetid og lavere rullemodstand.

Michelin Remix tilbyder en regummiering af de nye dæk, som giver brugerne maksimalt udbytte af deres dæks karkasser.

Ulykkeskadegaranti for Michelin X Works HD
Den nye serie Michelin X Works HD leveres med en ulykkeskadegaranti uden ekstra omkostninger. Garantien er en sikkerhed for den, som har investeret i kvalitetsdæk. Hvis et dæk skulle blive beskadiget, giver forhandleren en refusion i form af en kredit. Registrering og aktivering er nemt: Alt gøres online på portalen MyAccount på hjemmesiden lastvogn.michelin.dk.

MyAccount er en portal, som giver umiddelbar adgang til Michelins tjenester og tilbud.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk