Aktia Pankki Oyj: Moody's vahvistaa Aktia Pankin luottoluokituksen mutta muuttaa näkymät negatiivisiksi (aiemmin vakaat)

12.2.2013 klo 11.30

Moody's perustelee näkymiin tekemäänsä muutosta sillä, että Aktia Pankin merkitys suomalaiselle pankkijärjestelmälle pienenee Aktian päätettyä pelkistää toimintaansa ja keskittyä omiin asiakkaisiinsa eikä enää pidemmällä tähtäimellä tarjota säästöpankkien ja POP Pankkien keskusluotoslaitospalveluja.

Moody's ei muuta näkemystään Aktia Pankin omasta toiminnasta. Moody's on todennut, että Aktia Pankin tase on vahva ja riskiprofiili matala sekä että vakavaraisuus ja likviditeettiasema ovat hyvät.

Moody'sin Aktia Pankki Oyj:lle antama pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitus on A3 (ennallaan), lyhytaikaisen varainhankinnan P-2 (ennallaan) sekä taloudellisen vahvuuden C- (ennallaan). Kaikkien luokitusten näkymät ovat negatiiviset (vakaat).

Varatoimitusjohtaja Stefan Björkman, puh. 010 247 6595
Sijoittajasuhdepäällikkö Anna Gabrán, puh. 010 247 6501, 040 708 1807

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta 60 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta osoitteessa www.aktia.fi