Caverionille 6 miljoonan euron tunnelitekniikkatoimitus A10-moottoritien katetulle osuudelle Itävallassa

Caverion Oyj    Sijoittajauutinen     5.3.2015 klo 14.00 EET

Caverion on sopinut Itävallan moottoriteistä ja moottoriliikenneteistä vastaavan ASFINAGin kanssa tunnelitekniikan toimittamisesta A10-moottoritien katetulle osuudelle Zederhausin kylän lähellä Salzburgin osavaltiossa. Sopimuksen arvo on noin 6 miljoonaa euroa, ja se kattaa suunnittelun ja hankekehityksen, projektin johtamisen ja projektin toteutuksen.

Hankkeessa Caverion toimittaa sähköistys-, informaatio- ja viestintäteknologia-, turvallisuus-, automaatio, ilmastointi- ja ilmanvaihto- sekä jäähdytysratkaisuja uuteen 1,5 kilometrin pituiseen tunneliin 3,3 kilometrin mittaisella moottoritieosuudella.

Uusi tunneli vähentää huomattavasti moottoritien aiheuttamaa melua ja parantaa siten Zederhausin kylän asukkaiden elämänlaatua.

”Caverionin toimittamat tekniset järjestelmät lisäävät tunnelin turvallisuutta sekä tekevät liikenteestä sujuvampaa. Ne ovat keskeisiä tekijöitä tunnelien toiminnalle”, kertoo tunneliteknologiasta Itävallassa vastaava johtaja Karl Ledermüller Caverionilta.

Sujuvaa liikennettä edistävät virransyöttö- ja hätävirransyöttöjärjestelmät, valaistusratkaisut sekä liikenne- ja ympäristötietojen keräämiseen liittyvät edistyneet ratkaisut ja informaatiojärjestelmät. Tunnelin turvallisuudesta puolestaan huolehtivat muun muassa tehokkaat ilmanvaihto- ja sammutusjärjestelmät, kameravalvonta sekä hälytys- ja hätäpuhelinjärjestelmät.

Työt alkoivat tammikuussa 2015 ja niiden on tarkoitus valmistua helmikuussa 2017.
ASFINAG kuuluu Caverionin asiakassegmenttiin Julkinen sektori.

Caverion Itävalta, Eva Winterer, viestintä, puh. +43 50606 4267, eva.winterer@caverion.at

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi

Yrityksestä

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2015 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi @CaverionSuomi Tutustu tarinaamme: www.caverion.fi/Csaga #Csaga