Deloitte laajentaa digitaalista neuvonantoaan Pohjoismaissa

Maailman johtaviin digitaalisiin toimijoihin lukeutuva Deloitte Digital toimii nyt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa. Deloitte Digitalilla on selkeä tavoite: kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi digitaaliseksi toimijaksi.

Viidessä vuodessa 5 500 työntekijää. Siinä lyhyesti Deloitte Digitalin ainutlaatuinen tarina. Marraskuun alusta lähtien Deloitten brändin alle kuuluva Deloitte Digital laajenee kaikkiin Pohjoismaihin. Deloitte Digitalin 158 pohjoismaista, luovaa digiasiantuntijaa ovat valmiina auttamaan yrityksiä astumaan digiaikaan.

”Tuomme ylpeinä Deloitte Digital -brändin koko Pohjoismaiden alueelle. Deloitte Digital aloitti toimintansa Yhdysvalloissa vuonna 2011. Sen jälkeen yritys on kasvanut voimakkaasti, sillä digitaalisen transformaation myötä ainutlaatuisia asiakaskokemuksia tarjoavien ratkaisujen kysyntä on jatkuvassa kasvussa”, Deloitte Digitalin EMEA-alueen johtaja Paul Thompson kertoo.

Deloitte Digital auttaa asiakkaitaan digitaaliseen strategiaan ja transformaatioon liittyvissä asioissa. Deloitte Digital keskittyy digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen soveltamalla innovatiivista ja luovaa ajattelua sekä hyödyntämällä uusinta teknologiaa digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä. Deloitte Digital on esimerkiksi juuri julkistanut aloittavansa strategisen yhteistyön Applen kanssa auttaakseen asiakkaitaan innovoimaan ja kehittämään mobiiliratkaisuja Applen laitteisiin. Deloitte on ollut perinteisesti tunnettu liikkeenjohdon konsultointitalona ja tulevaisuudessakin se tarjoaa huippuluokan palveluja osaamisalueinaan mm. yritysstrategia, toiminnallinen tehokkuus, ydinjärjestelmien transformaatio, tietojen hallinta ja analytiikka.

Deloitte Digitalilla on selkeä tavoite: kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi digitaaliseksi toimijaksi. "Digitaaliset ratkaisut, kuten Volvo On Call -sovellus ja muut palkitut projektit, osoittavat, että tulevaisuuden menestys ja tavanomaisuudesta poikkeavien ensiluokkaisten asiakaskokemusten kehittäminen vaativat huippuluokan innovaatioiden ja luovan suunnittelun yhdistämistä”, Deloitten konsultointipalveluiden johtava partneri Seppo Kokko toteaa.

”Me yhdistämme pienen ja ketterän digitoimiston hyvät puolet suuren ja monialaisen konsulttiyrityksen tarjoamiin etuihin. Työntekijöihimme kuuluu yhtä lailla suunnittelijoita ja innovoijia kuin liikkeenjohdon ja teknologian asiantuntijoita. Me kutsumme sitä luovaksi digitaaliseksi konsultoinniksi”, Deloitten teknologiakonsultoinnista vastaava partneri Jukka-Petteri Suortti paljastaa.

Suortti kertoo, että noin 15 strategista yritysostoa eri puolilla maailmaa on viitoittanut tietä Deloitte Digitalin valtavalle kasvulle:Yritysostoilla – esimerkiksi San Franciscossa perustetun Heatin ostolla – olemme päässeet nopeasti luovan digitaalisen konsultoinnin kärkijoukkoihin. Ruotsalaisen Mobienton osto vuonna 2015 oli ensimmäinen askel Deloitte Digitalin toiminnan laajentamiseen Pohjoismaissa. Yritysostojen myötä olemme saaneet osaamista, studioita ja merkittäviä projekteja, ja tuomme nyt ainutlaatuisen osaamisemme markkinoille kaikissa Pohjoismaissa.”

”Deloitte Digital on mielestämme uuden ajan uusi malli. Me yhdistämme toimialan asiantuntijat, johtavat teknologiatoimijat ja luovat osaajat, joten voimme auttaa asiakkaitamme sopeutumaan nopeisiin muutoksiin ja pysymään mukana digitaalisessa kehityksessä. Lyhyesti sanottuna autamme heitä kuvittelemaan ja toteuttamaan tulevaisuutta”, Kokko summaa.

Seppo Kokko
Managing Partner, Consulting
seppo.kokko@deloitte.fi
Deloitte

Jukka-Petteri Suortti
jukka-petteri.suortti@deloitte.fi
Partner, Technology
Deloitte

__________________________________________

Marraskuun 15. päivä Deloitte Digital järjestää tähän saakka mittavimman digitaalisen transformaation konferenssin. Digital Agenda -konferenssi järjestetään Kööpenhaminassa ja mukana on johtavia globaaleja asiantuntijoita ja uraauurtavia Pohjoismaisia referenssitarinoita. Innovaatiolaboratoriossa vierailijat pääsevät tutustumaan käytännössä disruptiivisiin teknologioihin. Lisätietoa konferenssista on osoitteessa www.digitalagenda.dk.

Deloitte on yksi maailman johtavista asiantuntijaorganisaatioista. Toimimme yli 150 maassa ja palvelemme asiakkaitamme tilintarkastukseen, verotukseen, liikkeenjohdon konsultointiin, riskienhallintaan ja yritysjärjestelyihin liittyvissä asioissa. Deloitten kansainvälisen verkoston ja vahvan paikallisen osaamisen ansiosta tarjoamme asiakkaillemme kokonaisvaltaisia, innovatiivisia ratkaisuja ja autamme heitä menestymään. Suomessa deloittelaisia on yli 450 ja maailmanlaajuisesti yli 224 000.

Jukka-Petteri Suortti
Seppo Kokko