ETTEPLAN LAAJENTAA YHTEISTYÖTÄ INTERTEKIN KANSSA

Etteplan Oyj ja Intertek Overseas Holdings Ltd ovat sopineet entistä laajemmasta yhteistyöstä. Osana sopimusta Etteplanin tytäryhtiö NATLABS Oy:n toiminta ja koko henkilöstö siirtyvät Intertekille. Yhtiön 10 työntekijää jatkavat tehtävissään ns. vanhoina työntekijöinä. NATLABS Oy tuottaa asiakkailleen laboratorio- ja hyväksyntäpalveluja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli noin yksi miljoona euroa. Tehty sopimus noudattaa Etteplanin strategiaa, jonka mukaan yhtiö keskittyy tuottamaan asiakkailleen teollisuustekniikan suunnittelupalveluita kansainvälisillä markkinoilla. Yhteistyön seurauksena Etteplan voi tarjota asiakkailleen suunnittelun lisäksi hyväksymis- ja testauspalveluita hyödyntäen Intertekin maailmanlaajuista verkostoa. Yhtiö kirjaa NATLABS Oy:n myynnistä noin 800 000 euron myyntivoiton. Tehdyn järjestelyn avulla Intertek vahvistaa asemaansa Suomessa ja NATLABS Oy:n palveluiden nopea kehittyminen entistä laaja-alaisemmaksi voidaan turvata. Tarjoamalla kansainvälisiä hyväksymis- ja testauspalveluja NATLABS Oy tuottaa asiakkailleen merkittävää lisäarvoa. Lontoon pörssissä noteerattu Intertek on johtava kansainvälinen laatu- ja turvallisuuspalvelujen toimittaja, joka tuottaa palveluja laajalle joukolle maailmanlaajuisesti ja paikallisesti toimivia teollisuudenaloja. Intertek tarjoaa asiakkailleen palveluja yli 850 laboratorion ja toimipisteen verkostonsa avulla ja yhtiö työllistää maailmanlaajuisesti 18 000 asiantuntijaa yli sadassa maassa. Suomen markkinoilla Intertek on kasvanut nopeasti yhdeksi varteenotettavimmaksi testaus- ja sertifiointialan yritykseksi. Etteplan on yksi Pohjoismaiden suurimmista teollisuustekniikan suunnittelu- ja asiantuntijapalveluyrityksistä. Yhtiö tuottaa korkealaatuisia palveluja asiakkaittensa tuotekehitys- ja tuotantoprosesseihin. Konsernin ydinosaamisalueita ovat konetekniikka- ja automaatiosuunnittelu, informaatiosuunnittelu sekä ohjelmistokehitys ja elektroniikkasuunnittelu. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli 101,7 milj. euroa ja sen palveluksessa on lähes 1 600 henkeä Suomessa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa ja Kiinassa. Hollolassa 13. maaliskuuta 2007 Etteplan Oyj Hallitus Lisätiedot: Etteplan, toimitusjohtaja Heikki Hornborg, puh. 0400 873 063 tai Intertek, Location Area Manager Peter Jahn, puh. 044 511 1533 JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.fi

Yrityksestä

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com