• Fazer Group/

Karl Fazer Cafés bröllopstårtprovningar kör igång igen - Vid provningarna får deltagarna smaka på den kommande säsongens tårttrender

Fazer ordnade bröllopstårtprovningar för första gången förra året och de blev mycket populära bland brudpar och andra tårtälskare. Nu kör de superpopulära provningarna igång igen.

Vid provningarna får kommande brudpar och andra viktiga smakdomare smaka på säsongens bröllopstårtor med kaffe och bubbel. Provningarna börjar i januari och pågår till början av juni. Provningarna arrangeras på anrika Karl Fazer Café på Glogatan i Helsingfors, och målet är att brudparen ska hitta rätt bröllopstårta för just sina bröllop med hjälp av Fazers konditormästare Eero Paulamäki.

I djungeln av smakupplevelser och alternativ vill Fazer göra valet av tårta lite enklare genom att under våren ungefär två gånger i månaden ordna tårtprovningar där man får smaka på fem olika bröllopstårtor.

Man kan även vidareutveckla Karl Fazer Cafés tårtor efter egna önskemål genom att till exempel byta fyllning, glasyr eller dekorationer. Man kan också planera en helt egen, unik tårta i samarbete med Fazers konditor.

Tårttrenderna varierar och nytt för denna säsong är unika sockerdekorationer.

”Dekorationerna kan föreställa nästan vad som helst: ett svanpar, blommor, fjärilar eller till exempel smycken. Sockerdekorationer passar utmärkt till vackra tårtor med ett nästan genomskinligt, glasliknande utseende”, beskriver Paulamäki.

Boka en plats – anmälan börjar den 13 januari 2016

En provning har plats för 25 deltagare. Deltagaravgiften är 12 euro, med mousserande vin 16 euro. Deltagande förutsätter inte beställning av tårta. Antalet platser är begränsat, så boka plats för ditt sällskap i god tid. Mer information och anmälan på www.fazer.fi/kakkutasting

Medierepresentanter kan anmäla sig per e-post på laura.totterman@fazer.com.

Bröllopstårtor vid provningarna

Fraisier
En klassisk fransk jordgubbs- och pistaschtårta.
Vaniljmousseline av Madagaskarvanilj, färsk jordgubb och pistaschbotten
L, G

Orange
Elegant apelsin-chokladtårta.
Vanilj- och chokladcremeaux, apelsincurd, mörkchokladmousse, Sacherliknande chokladbotten

Berries ‘n champagne
Lyxig vitchoklad- och champagnetårta med säsongens bär.
Halloncurd, vitchoklad- och champagnemousse, säsongens inhemska bär, glutenfri mandelbotten

Violet
Mjölkchoklad- och svartvinbärstårta.
Svartvinbärsmousse, smaksatt mjölkchokladcremeaux, kolacrisp, Dumle-kexbotten

Confectionar’s special
Överraskningstårta som är ny för varje provning!

Merparten av tårtorna kan även göras i glutenfria varianter och tårtorna fås vid behov även mjölkfria.

Mer information:
Laura Tötterman, kommunikationschef, Fazer-koncernen, laura.totterman@fazer.com, tfn 044 711 9550

Bilder lämpliga för tryck:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press” ”Karl Fazer Café”

www.fazer.fi/kakkutasting
www.fazer.fi/karlfazercafe
#fazercafe, #tastedreaming, #kakkutasting

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Målsättningen är att dela ett gott liv, varenda dag. Fazer-koncernens omsättning 2014 uppgick till mer än 1,6 miljarder euro och företaget har över 15,000 anställda. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.