Så gott, och nu får du det sagt – Kismet uppdaterade sin signaturmening

Kismet fortsätter att uppmuntra finländarna att säga viktiga saker till varandra. I och med den nya signaturmeningen uppdaterades också Kismets signatursång.

Chokladvåfflan Kismet har tillverkats i Finland ända sedan år 1974, och är Fazers populäraste chokladstycksak. Chokladvåfflorna tillverkas på Fazers kexfabrik i Vanda, 18 miljoner stycken årligen. Sedan 1980-talet har Kismets signaturmening varit den samma:”Niin hyvää, ettei sanotuksi saa” – Så gott, att man inte får det sagt.

Kismet har hjälpt oss ibland litet stela och reserverade finländare att säga viktiga saker till varandra. Inspirerade av detta har Fazer uppdaterat Kismets signaturmening till ”Niin hyvää, nyt sen sanotuksi saa” – Så gott, nu får man det sagt.

”Vi lanserade de första Kismet-stycksakerna med budskap redan år 2014, och de har gjort succé. Att säga viktiga saker har blivit en del av varumärket Kismet, och vi vill också i fortsättningen uppmuntra finländarna att klä sina tankar i ord”, säger senior brand manager Annukka Storm på Fazer.

Förutom signaturmeningen har också Kismets kända sång förnyats. Bakom ursprungssången står den kända duon Juha Tapaninen och Esa Nieminen. De nya arrangemangen har gjorts av producentparet Kim Kuusi - Kalle Chydenius, och sången framförs av Antti Koivula och Jepa Lambert.

Kismet Omar är sommarens nyhet

Den traditionella nougatfyllda våfflan, täckt av mjölkchoklad, har under årens lopp fått sällskap av flera smakvarianter, bland dem Kismet Marianne (2011), Kismet Fazerina (2013) och Kismet Lakrits (2015). Konsumenterna förväntar sig nya smaker och alla varianter har varit populära. Sommaren 2017 charmas Kismet av Omars allt populärare mjuka gräddkaramellsmak. Den mjuka smaken av Omar älskas av konsumenter i alla åldrar.

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tel. 044 710 8860
Fazers mediatelefon betjänar vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998

Bilder lämpliga för tryck:

www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Summer 2017”

www.fazer.fi

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.